torsdag, oktober 29, 2009

Elvin 1 år idag!

Så har ännu ett år gått förbi.
ETT ÅR.
Det blir ett innerligt tjat om att tiden går så jäkla fort, men det kan inte hjälpas;
tiden GÅR fort! (när man har roligt!! hihi)

Min lillstjärt fyller 1 år idag!
GRATTIS ELVIN-ÄLSKLINGEN!!!

Tänk; det var ETT år sedan jag var på BB och fick känna hans nyfödda kropp utanpå min mage för första gången. Höra hans första skrik. Det var 1 år sedan vi var de första han kikade upp på och log till oss undrade vart han hamnat. Det var ett år sedan den där oövervinnliga lyckokänslan och KÄRLEKEN bara rusade i höjden och kom dit för att stanna.
Att få ett litet barn måste vara det mest magiska en människa kan uppleva.
Det går inte med ord beskriva, eller ens försöka beskriva.
Men alla som varit där vet vad jag pratar om. (alltså; inte i MITT förlossningsrum, ni som själva fött barn...hahah)
Det är bara så....UNDERBART.
Ett helt nytt liv i sin famn; som man får dela med sig av sin kärlek av, som man får vandra tillsammans med genom livet!
Ett barn ger så otroligt mycket tillbaka och dom bidrar med det bästa som finns; KÄRLEK!

Från den stund det lilla barnet är ute i den stora världen, börjar alla äventyr.
Känslan av att ha berikats med ännu ett barn känns helt overkligt sant.
Ett litet knyte som ligger där och vill tas omhand av sin övriga familj.
Värme, kärlek, mys....Det tar som aldrig slut.
Trots det lilla späda barngråten så kan man inte få nog av att titta på den nya lilla människan; det är helt fantastiskt att dom kan gråta när dom vill något, redan där början kommunikationen.
När dom sen får komma närmare mamma eller pappa i go´värmen så blir dom tysta och somnar om i tryggheten. Det är fantastiskt.

Oj. Visstaja. Jag har nya mammahormoner i kroppen.
Jag kan inte skriva sånt här utan att flänna en stund....
Jag bjuder på några Elvin-plutt bilder istället.


Elvin nyfödd 081029



Idag kommer hela familjen Lindström/ Lindgren, så jag tänkte hinna fika lite frukost och sedan baka tårta och lite annat.
......
Oj, det hanns inte med; nu kommer första besökarna.....

Grattis än en gång till lillstjärten ELVIN!!
1 ÅR * 091029

Inga kommentarer: