onsdag, oktober 07, 2009

Hundra knyck eller semester?

Nu är det HELVITT ute!
Det har snöat hela natten. Usch så jobbigt :(
Det värsta med vintern är, att man måste klä på barnen en massa massa kläder - och innan man är klar med andra och tredje, så är första tokvarm (=tjörmig!). Åsså sen jag då.
Det är inte det lättaste att hitta bekväma gravid-vinterkläder som inte blir för varma eller för tighta... Och vintern har bara börjat....*SUCK*

Idag ska jag göra typ hundra matlådor med LCHF-mat.
Det blir några Tacopajjer, Pannkakor, Kycklingfileér i ugn, Laxfileer...mm.
Till veckan och några veckor framåt lär de behövas, när min energi ska gå till annat ;-)
Då kan det vara skönt att veta att all mat finns "färdig" i frysen; bara att värmas upp! =)

Men just nu ska jag va med lille Elvin, som snart inte är så liten...fyller 1 år om 3 veckor!!! Shitpommfritt!
När han lägger sig för att sova lunch 11:00-14:00, hade jag tänkt hinna laga matlådorna och skotta på gården (motionera) och vika in 3 tunnor med tvätt.....

Man måste ju passa på när man är "ledig".
För ledig i sin ledighets-bemärkelse finns ju såklart inte längre.
Man ÄR inte ledig längre.
Hus, barn, vovvar (och man) betyder jour dygnet runt, med allt vad det innebär!
Mat, blöjjbyte, klädning, städning, handla, skotta, rasta/mata/sköta, underhålla/utveckla, tvättning, klädsortering,springa några vändor varje natt och lägga barnen igen, potträning, äta-själv-träning, tal-träning, sång/lek/umgås...mm...men mest av allt så har jag upptäckt att man måste ha TÅLAMOD 24-7 och hela tiden prata på ett sätt som får ungarna (och kanske även gubben ha ha) att godkänna det dom inte vill och alltså få dem att tro att det jag vill är deras vilja ;-) ha ha Krångligt. Och svettigt ;-)
Från morron till kväll ska det lirkas, tjollras, övertalas för att få dem att göra som vi vill.
Det är inte semester.

Semester hinner man med när man blir lastgammal och måste sova på hemmet.
Tills dess ska lag leva livet i hundra knyck =)

*wwwrrooooooom*

Inga kommentarer: