fredag, oktober 30, 2009

Impulsiviteten drar oss till fjällen!!

Kalaset igår gick kalas-fint ;-)
7 småkusiner under 3 år från lunch till sen kväll.....Det var livat kan jag lova!! ha ha (Och värre blir det...hahaha).
Mina kusiner och min mormor kom åxå på kalaset, och det var ju extra kul!

Måste allvarligt ta reda lite mer om det där nån nämnde...det hette något med...P-spruta-eller nåt sånt..fattar ingenting...men som sagt; det måste jag forska mer om. Vad jag förstod så var biverkningarna inte så trevliga egentligen....Man kan ha svårt att bli gravid....?? Nån annan som märkt något sådant?? Men som sagt; jag måste forska mer om det....Jag förstod som aldrig vad det var bra för?
;-) hihi
*
Tänkte lägga ut lite bilder nu, på mitt sy-projekt som jag hade förra helgen.
Som ni minns så var jag ju Symaskinsplupp och sydde som en galning; och resultatet blev jag riktigt nöjd med (trots allt...så syr jag ju inte så ofta...). Barnen blev då nöjda! Dom fick var sin "Säng-kojja" och de är hyfsat uppspelta att dom får sova i var sin "Prinsess-säng" och "Prins-säng". hahaha....man måste ju spela ut lite.....;-)
Här är resultatet:Det blev jättebra! När det blir ljus i rummet på morron, så dämpar deras draperier ytterligare, vilket är en liten fördel ibland ;-)
*
Idag har jag varit på skolan till nu. Det är ju ändå Halloween (häll-i-viiin) så vi tog en kortdag!
När jag kom hem såg Micke en reklambild på en skoter som körde i lös-snö, och sa hur mycket han längtade till fjällen (fast med en skoter).
Jammen; ska vi fara dit?? sa jag.
Vips, så stod han i duschen och gjorde sig iordning.
Att två så (otroligt) impulsiva människor kunde hitta åt varann, är för mej ofattbart. MEN KUL! ha ha ha I det här huset har vi inte direkt någon bromskloss (vilket iofs både är bra och dåligt....hehe), men det är så jäkla sköööönt!!!
Nu är det packning som gäller, och sen sticker vi till Tärna till Söndagkväll.
Elda i stugan, basta, relaxa, läsa tidningar och böcker och bara.....vara tillsammans hela familjen.
Det finns inget skönare!
Allt "jobb" ska jag lämna hemma, och vila hjärnan HELA helgen; för just nu känns mitt lilla huvud som huvudet på en tändsticka som har brunnit och sedan blivit nedstoppat i vatten. Det luktar typ bränt. :-P
Nä, en lugn och mysig Halloween-weekend sitter inte helt fel, och att få spendera den i Tärna-stugan min svärfar äger, DET är inte helt fel ;-)

Here We Go!

2 kommentarer:

Ida Lundström sa...

Jag har "gått" på p-sprutan tidigare, gjorde det i två år till Barbro sa att hon inte ville ge mig den längre. Hon gav mig ingen direkt anledning. Jag älskade den för jag fick ingen mens på två år men så här i efterhand så kanske det inte var så bra. När jag var tillsammans med Greger försökte vi bli med barn i två år men det funkade inte. Och vad jag har hört kan det vara biverkningar från p-sprutan + annat som kan påverka. Jag vet att när jag fick tillbaka min mens fick jag mensvärk som lätt kunde liknas med värkar, jag skrek och grinade flera gånger för det gjorde så ont! Så jag tror att kroppen mår bättre utan p-sprutan!!

Gardaludde sa...

Myspys! Ni gjorde helt rätt och jag hoppas ni fick en finfin helg! Sedan blev det jättefint i rummet.