söndag, oktober 25, 2009

Energiiiii!

Imorse vaknade jag 8:00 med världens energi!!
Jag fick (ÄNTLIGEN!) hem barnens nya tyger, som jag typ beställt för 8 veckor sen....*gggrrr*, så jag tog fram syrrans symaskin och satte igång!

Någon timme senare sitter det uppe så fint på deras våningssäng!!

Jag har sytt drag-gardiner till Kellys säng; då med rosa/lila ("favvojiitfäjj") prinsess-tyg.
Nya rosa/lila sängkläder och sen har jag spikat upp den rosa sänghimmeln uppe på taket så hela hennes kryp-in blev lagomt rosa ;-)

Sen sydde jag drag-gardiner till Kevins säng(nere); då med ett blått tyg med "Cars" (Blixten Mc Queen mfl), och nya blåä sängkläder.
Alla gardiner har jag fäst i vajjrar både upptill och nertill.

Jag har sytt som ett tok, medans ungarna har sprungit omkring och eggat varandra på deras "kojjor" som sängarna nu blev ;-) Micke har legat i soffan och snarkat lite....hihi
Nu har jag osytt gardinerna till deras rum, men det tar jag inte idag; jag börjar få värk i nacken och axlarna. Har väl inte bästa arbetsställningen när man är sykärring ;-)
Tyget är iallafall ett skitsnyggt Tingeling-tyg, som jag skulle vilja använda till många olika grejjer, men det räcker bara till ett av det.....Antingen syr jag gardinerna (som jag hade tänkt) eller så blir det nya sängkläder....hhmm....we will see...
Jag beställde tyget från www.tyg.se och rekommenderar dej som bestämt dej för att handla där, att inte förvänta dej tyget inom 2 månader....*SUCK*
Plus att det var jäääävligt dyrt, men nu när jag fått tyget så var det jättefint och bra kvalitet, så det får det vara värt ;-)

Nu är det målar-tajm med ungarna; bäst att assistera! =)
Trevlig Söndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bilder tack :-)

P@rtyplupp sa...

Jag förmodar att du menar bilder på då jag syr som en galning ;-) he he

Nädå, bilder på våningssägens gardiner kommer; måste bara få tummen ur och ladda in dem i datorn först.....=)