fredag, oktober 09, 2009

Små-tjafs en fredag...

Idag börjar våran helg; eller egentligen igår-afton....

Vi är lediga fredagar, och därför försöker vi mysa till det på torsdagskvällarna, så får vi en liten läääängre helg än vanligt!
Igår blev det simhallen (barnpoolen, stora simbassängen och bubbelbad sist) för hela familjen och sen satte vi oss i deras fik och åt upp en låda med knäck-glass =) hihi så gott!
Väl hemma var det dags att gå i säng (barnen alltså) och resten av kvällen såg vi TV och kopplade av....

Idag har vi haft "kvartsamtal" på dagis.
Än så länge så sköter dom sig, dom små busungarna ;-) hihi

Nu är Micke och Kevin ute och bygger om hundhuset, och jag och Kelly sitter inne.
Kelly sitter och målar, Elvin sover, och jag sitter och bränner över ALLA foton och filmer till cd-skivor...

Alla barn får var sin cd-skiva med samma bilder.
Nu var det länge sen jag brände ut nåt, så jag har typ miljontals bilder/filmer som ska på var sina 3 kopior, alltså till var sitt barn, och jag är bara på Januari 2008 än.......*SUCK*
Så gåré när man väntar för länge.....
Skönt när allt är gjort, dock.
Jag är alltid så rädd att datorn ska krascha innan jag har bränt över alla bilder och filmer - för TÄNK om det skulle hända !!!!
Fy fasiken vad mycket fina minnen man skulle förlora...
Så; idag blev det dax!
Jag har köpt sånna här cd-plastfickor, där det ryms 6 cd-skivor per "blad" (fram- och baksida).
Bladen sätter jag in i var sina pärmar, så är alla cd-skivor samlade på ett och samma ställe.
Sen lägger jag dessa pärmar i var sina stora boxar som jag köpt på ICA Maxi; sånna här stora vita som man bygger ihop med tryck-knappar. Där samlar jag deras teckningar, pyssel, tavlor, sånt dom gjort på dagis, deras bäbis-pärm (där jag skriver om deras liv veckovis - fast i efterskott - och samlar vykort, bilder på kalas mm..) och allt annat som kan vara roligt att spara tills de blir äldre. Allt blir samlat på ett ställe; Ett för varje barn.

Jag vill hinna göra allt "sånt här småtjafs" innan måndag (återkommer om det i ett annat inlägg) och innan JUL/NYÅR (=stress och mycket att göra!), och innan lillbäbis kommer (13 veckor kvar nu....).
Det är sånt här som jag verkligen vill få gjort (barnens lådor och cd-skivor mm), men som oftast blir ett jobbigt måste i slutändan om jag sparar det för länge.... Dessutom är det ju trots allt 3 barn som ska ha var sitt material, och sin "egen" historia i sina pärmar.... (jag och min dumma trut....hahaha)
Jag skrev nämligen så mycket i Kellys pärm, och sparade allt, och nästan alla påpekade att "jomen, när du får två/tre/fyra barn så glöms det där bort och dom får inget skrivet".
Tjurig vädur som jag är, så gav jag mej f-n på att så skulle inte JAG bli. Jag skulle minsann skriva lika mycket och spara lika mycket grejjer från ALLA barn!!
hahaha! Det GÅR - men det tar TID! I slutändan är det ju trots allt värt det, så, den tiden jag lägger ner på skrivandet i deras pärmar, kommer dom säkert att tacka mej för sen ;-) (haha, trodde jag det....*fliiin*)

Nä, nu måste jag fortsätta hålla värmen i Nero!
Tjing!

Inga kommentarer: