fredag, april 03, 2009

Ledig Fredag - och lite vin ?

Fredagar är jag och barnen lediga och det är rätt så skön start på en lång helg.
Nä. Helgern är inte långa. DOm är över på några sekunder.
Faktum är att helgerna och veckodagarna för oss, är ungefär same-same.
Samma jobb ska utföras, maten ska lagas, tvätten ska tvättas;torkas;sorteras, och barnen ska roas.

Idag steg vi upp 7:00, och sedan dess har vi hunnit med en hel del.
Påskpysslat klart; så nu ska kusinerna och mormor och morfar få teckningar, påskägg målade av barnen, målade påskkort, en påskfigur i gips, en påskfigur som vi klippt och klistrat av skumgummi-"papper" med mera, med mera....

Sen har vi lekt med lera.
Jättelänge.

Sen har vi målat i målarböckerna.

Varit ute och skottat.

Badat på badhuset allihopa.

Kelly har pinkat på pottan för 10:e gången och därmed fått sin 2:a present (hon får en present för var 5:e klistermärke; och 1 klistermärke/pinkning). Det funkar jättebra by the way..

Sen har jag lagat ungefär 22 barnmatlådor. Blir så satans less barnmatsburkar = bara en massa skräp, vattnigt, INGEN mat i dem, utan dom är bara fyllda med en massa E-nummer. Inte för att dom får dom ofta; bara vid "Panik-hunger-tillfällen" och när vi varit "borta" på något kul...
Så nu gjorde jag matportioner på älgfärs, lasagneplattor i småbitar, bönmix, tomatkross, grädde, creme fraische och fullkornsmakaraoner.
Dom fick var sin potion idag; och ville bara ha MER MER MER! Låter bra..

Ikväll ska jag iväg på tjejkväll, så det blir väl ett glas vin och lite Brie-ost.
Imorron bitti vid 5 åker Micke till fjälls och hjälper en kompis koppla elen i hans nya stuga, så då blir jag själv hemma med barnen.
Men hux flux for Kevin till farmor, och Elvin följde med morfar till Malå i husvagnen.
Jag och Kelly hemma alltså... Det blir ju som SEMESTER!! *aaahhhh* NAJS !!!

Nu är det dax att dra!
Ha en trevlig kväll på er allihopa!

Inga kommentarer: