onsdag, april 01, 2009

Ridlekis, och valpar på gång?

I veckan har vi varit i stallet och hälsat på hästarna.
Kelly och Kevin är helt farscinerade, men det håller ett gigantiskt avstånd från hästen; LIVRÄDDA!! haha
Vi ska dit imorron-kväll med Kelly, då de är ridlekis för barn från 3 år, och titta då DE ANDRA BARNEN är med hästarna och sitter på osv.
Kelly är som sagt livrädd, men ju mer man är där kanske hon slappnar av, och kanske, kanske då hon ser andra barn (kallas det här grupptryck eller vad ??) vara hos hästarna kanske hon tuffar till sig?
För mej går det sämre; jag är fortfarande allergisk, men jag hoppas att jag kan vänja mej också, om jag bara tar det i lugnt takt.
Jag har ju aldrig varit allergisk mot djur, men blev det bara PANG BOM, då jag var gravid med Kevin i magen.
Det var då jag hade 3 hundar inne, tiken hade 6 valpar inne, och samtidigt köpte jag mej en häst, som jag hade hemma.
Det blev nog lite för mycket för hormonerna??
Tål inte ens hundarna sedan dess, så jag utmanar inte ödet så mycket, men jag har en plan att jag ska vänja mej ;-)
För tänk så kul när ungarna växer upp och vill ha en sommarhäst eller nåt...

På tal om vovvar; Nu har våra Jappar parat sig, så vi väntar valpar i mitten av maj! ...om det nu blir några ?? Väntan är lång innan man kan känna några små valpar i magen och det är bara då tiden går sakta...
En valp är redan tingad !!! Inte illa!
Det ringde hit en kvinna, som brukar ringa varje vår och fråga, och just i år ringde hon bara någon vecka sedan dom parat sig. Avhittat!

Tidigare har tiken fått 6 valpar, 5 valpar och 7 valpar.
4:e OCH SISTA kullen nu...
Vi får se om det blir några; känns lite som att det inte kommer att bli några ??? DOm parade sig inte så mycket denna gång; vi såg bara en gång.
Tidigare har dom parat sig 4 gånger/dag i 4-5 dagar. hahaha OCh vi har sett på :-) hahahaha ...det lät ju bra ;-) haha

Nä, nu ska jag lägga mej i soffan och vila hjärnan;
Jag har haft första kursträffen ikväll med LCHF:arna så min hjärna är alldeles överkokt och TOM just nu!!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: