måndag, april 13, 2009

Påsk och födelsedags-ideer...

Hela "långhelgen" (torsdag till måndag) har vi bara glassat och glassat...
Solat ute i den stekande solen, åkt pulka, pysslat inne med påsk-grejjer (tex gjort 2 påsk-tupp-maskar med fjädrar till Kelly och Kevin), haft "främmän" från Umeå, latat oss....och ÄTIT!
Ätit typ varenda timme känns det som.

Ikväll tex.
Jag, Micke och barnen var hos Dick och Lina och käkade värsta middagen.
Vi skulle egentligen bara grilla en fläskfile.
Notan slutade på 600 spänn och det blev en brakig middag med 2 feta grillade fläskfileér, grillade paprikor, ugnsstekta tomatskivor med fetaost och olivolja, ugns-potatis, blåmögelost-grädd-cremefraiche-sås, fetaost-melon-ruccola-avocado-sallad, och sen till efterrätt blev det 1kg hallon i ugn med riven vit choklad och kokos på.
Fatta våra ballong-magar.
Vi kommer att fisa ut varann ur huset inatt.

Jag tror jag rent kommer att kvävas.
Alltså; av mätthet. Inte av lukten.
Fast man vet aldrig. Bägge och kanske.
hahaha

Idag har jag och Kelly börjat förbereda hennes kalas.
Ja, det är ett tag kvar (2,5 veckor dit) men det är mycket att göra så det var lika bra att börja.
Vi har en "kalas-bok" som beskriver olika teman på kalasen.
Hon valde ROSA och PRINSESSA och HJÄRTAN.
Så vi har gjort hjärt-masker till alla barn, håller på med fjärilar, hjärtan och sånt att hänga upp, och sen blir det att klippa och klistra hjärtan och fjärilar på muggarna och tårtan osv...
Jag fick värsta idén om en prinsess-tårta; fast en easy one.
Ska klura lite på idén får se vad det blir tillslut.
Sen funderar vi på att låna hit en liten ponny så kan vi ha lite ponny-ridning. Det vore väl kul ?? Åkej...födelsedagsbarnet är LIVRÄDD för hästar just nu men...hahaha...det tar sig nog..?

På tal om kalas, så fyller ju Partymuppen år på torsdag! *yeah.....very funny...*
Visst slutar man fylla år där vid 25 ?? Är det inte så ??
Okej, jag "råkade" visst fylla 26 ifjol, men DÄR stoppar det väl ?? VISST ??
Det känns helt galet att jag fyller 27.
Värsta gamm-kärring.
Nu är det bara att dra ett tvåmanstält över huvudet, och drömma tillbaka till det "unga livet" man levt.... Vars faan är min gungstol?
Nä shit alltså...
hemskt.

Igår kom vi ett steg närmare en bebolig (ööhh?) övervåning.
VI har stor-städat hela övervåningen! Rensat i alla kartonger och påsar, kastat och soreterat. En stor hylla med loppis-fynd, en stor hylla med "spara-saker" och jul-saker, och resten SKRÄP!
Nu ska Micke börja riva upp golvet som är där uppe och sedan regla upp det stadigare. Sen ska det in golvvärme-slang.
När det är kirrat, är det "bara" att lägga in trä-golvet som vi köpt dit upp.
Jo just det ja. Det ska ju in en trapp före allt detta också. Men det går väl fort ?? hahaha

Nu känns det ändå som att det börjar "komma igång" igen...

I sommar ska vi bygga in "tornet" som vi kallar det, och sen till hösten blir det att isolera alla väggar där uppe.
Visst känner ni hur NÄRA vi är nu ??
Egna rum till barnen - ska bli najs!...om typ 5 år...hahaa Bättre sent än aldrig ?

Nä, nu ska jag göra sista uppgiften från Bokförings-kursen, sen ska jag lägga mej och JÄSA ut magen och se kvällens CSI !! *raaaap*

Inga kommentarer: