tisdag, april 21, 2009

Pinkfri på 20 dagar

Visst är jag duktig ??

HA HA

Nä, så kul ska ni inte få ha.
Det handlar inte om mej.

Det är min lilla prinsessa, Kelly, som blivit SÅ duktig!
20 dagar tog det innan hon fattade poängen :-)
Ni minns kanske att jag skrev för ett tag sen, att vi skulle köra stenhård pott-träning och tutte-avvänjning.

För varje gång hon pinkade i pottan fick hon ett klistermärke.
Det märket fick hon klistra in i sin egen rosa scapbook.
När hon samlat 5 klistermärken fick hon välja en överraskning ur en kasche som jag hade gjort i ordning.
Sedan började det om. 5 klistermärken gav ytterligare en överraskning.

Jag trodde vi skulle hålla på i evigheter.
Men icket.

Efter 3 överraskningar (ja, gud vad smart du var som räknade ut att det blev totalt 15 klistermärken...wow...) så var det som...bortglömt.
Efter det springer hon till pottan och pinkar eller poopar, häller ut det i toastolen, spolar, drar upp trosorna och byxorna och fortsätter leka eller vad det nu va hon höll på med.
Till och med när hon sovde mitt på dagen, vaknade hon av att hon var pinknödig, sprang då på pottan och sen gick hon och lade sig igen.

Man kan inte annat än bara stå bredvid och gapa!
Snacka om förvånade vi blev!

Så..nu har hon bara blöjja på natten.
Men det är knappt att vi få ta på henne den. Hon vill helst vara utan.

Sen så har hon ju så många snygga trosor så hon vill inte vara utan dem!
Det är ponnysar, snobben, rosa, lila, glitter...u name it.

Dax att börja träna kevin på allvar.
Jag är lite mer ...skeptisk...till att Kevin-slangen ska kunna sikta på ett och samma ställe med sin lilla propeller. Vattenspridarn kan vara svår att lära...

Wish me luck! ;-)

Inga kommentarer: