tisdag, april 07, 2009

Manuell Bokföring och SPCS-bokföring

Idag avslutar jag kurserna
* Manuell Bokföring
* SPCS Bokföring

SÅ fucking jävla skönt!
Att jag klarade kurserna alltså.
Att dom tar slut är lite sorgligt faktiskt.... För varje vecka har jag lärt mej mer och mer, och när jag tittar tillbaka på vad första kursdelen handlade om, så känns det hur lätt som helst, och som att jag kunnat det sen jag var bäbis ;-) haha
Tyvärr var jag aldrig en smart bäbis, och egentligen aldrig en smart vuxen heller för den delen, men nu har jag iallafall blivit smartare (vilket inte för den delen betyder Smart).

Hur som helst...
Nu har jag bokfört ett antal företag under kursensgång sedan årsskiftet och jag har lärt mej allt vad det innebär.
Det känns så himla kul att ÄNLIGEN veta vad man håller på med; från grunden!

Till hösten startar en distansutbildning på halvtid via nätet; och jag hoppas VERKLIGEN att jag tar mej in!
Då blir det 4 terminers eknomi-plugg; och sen kan jag jobba som Ekonomiassistent "på riktigt" !! hihi
Beskedet kommer först 18:e juni...så nu är det bara att vänta.

Här har ni en bild på mej, den senaste tiden...haha

Jag har väl egentligen haft lite för mycket att göra (plugg, jobb, barnen, matlagningen, start av ny LCHF-kurser, bokföring åt ett till företag,min egen träning, huset, vovvarna...u name it..) men egentligen tycer jag om det (förutom då skrivbordet ser ut som på bilden!)....för jag gillar då jag har 100 bollar i luften.

Nu känner jag mej lite...tom. Lite lessen att mina aktiviteter slutar en efter en... Vad ska jag nu hitta på ??
Men samtidigt är det bra med variation; full fart ett tag, lite lathet ett tag.
Lathets-veckorna brukar inledas med väldigt mycket sömn. Ingen träning. Bara återhämting. Och visst behöver man det utimellan. Däremot är jag så dålig på att lata mej, så jag vet inte hur det kommer att gå.
Jag är inte orolig.
Snart har jag ett nytt projekt.
he he

Inga kommentarer: