måndag, juni 08, 2009

Funkade inte så bra...


För en tid sedan skrev jag om "para-ihop-alla-sockar-problemet".

Fick tips om att Socklock sålde dessa färg-granna små grejjer:

De var rätt så billiga ändå; 25:- för 8 stycken.

Jag beställde några 8-pack och hoppades på en lösning.

Tyvärr var de inte lika bra som jag hoppats på. (eller så har jag höga krav ha ha ha)

Det gick "trögt" att sätta in strumpan i "glepan" och vissa sockar föll av i tvätten (så problemet med att hitta partnern kvarstod..), och de som satt kvar var ju iofs. ihop-parade med man fick slita lite onödigt hårt innan strumpan släppte glepan. Vissa sockar blev till och med lite skadade i linningen av det.

Det är lite jobbigt att använda grejjer som "går trögt" (ha ha), speciellt när man måste ägna lite "extra" tid på något som man kan lägga på annat....

Nu letar jag efter något bättre; typ nypor: tänk er en klädnypa fast med nypa åt bägge hållen, som nyper lagomt mycket så att de sitter kvar i tvätten, men inte "gör illa" sockarna. De ska gå lätt att nypa dit, och nypa av.

Någon som har en idé ??

En dag, mina vänner... EN DAG ska jag övervinna sock-monstret och slippa alla sock-problem för all framtid :-) *mohahahaha*

2 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Tvättpåsar är mitt enda tips. Annars har jag övergått till osorterad socklåda för mina tre barn. De får rota fram sina egna strumpor själva ur lådan.

P@rtyplupp sa...

Jaa, tvättpåsar var ju ett bra förslag. Då är alla socker iallafall samlade på ETT ställe :-)
Ja, det blir inte så lätt att ha osorterad sock-låda för oss, eftersom alla tre barn är under 3 år, och det blir JAG som får leta ;-) Det var det jag ville undvika :-) Jag får ge tvättpåsen ett försök, tills jag hittar "mina" klämmor..hihi!