måndag, juni 15, 2009

Jag hicka med snoret!

Imorse tänkte jag åka iväg till simhallen och bada med barnen.
Klädde alla 3 (och mej). Packade fika. Packade badkläder. Handdukar. Nya kläder. Och drog iväg.
Jag hade speedat upp barnen så dom dansade och tjoade när vi skulle iväg! ha ha Det är så roligt att se när dom är glada och hoppar omkring!

Väl där tog jag ut alla barn, och all packning. Gick in.
Vad tror ni att vi ser?
Jo, en lapp där det står STÄNGT en vecka tidigare! (de skulle egentligen stänga först nästa vecka!!) Neeeeeej!!
Guuud vad jag blev lessen! Mest för barnens skull!
Kelly trodde att jag skämtade och sa: Nää, tokmamma! och skrattade.
Fick förklara att vattnet tagit slut i simhallen så dom var tvungen att stänga....
Jag kände mej riktigt besviken. Och värdelös. Här hade jag speedat upp ungarna och sjungit hela vägen dit att vi skulle bada och ha kul, åsså får vi inte ens bada..... Ni anar hur lessen jag kände mej!

Istället blev det så att vi körde runt till Kimmen (ingen hemma), till mormors (ingen hemma), och sen hem, men barnen ville inte hem; dom ville hitta på någe roligt.
Jag fick tillslut tag i morsan. Dom kom just från Norge med lastbilen och skulle lasta i Malå. Kim och Sebbe och Alex var också i Malå.
Härligt! Vi kommer! sa jag och stack!
Körde dit i värsta regnovädret. Såg knappt nåt överhuvudtaget.
Väl i Malå bjöd morfar (barnens) på mat på hotellet. mums!
Sen skulle dom iväg med lastbilen igen, och då hade Cindy övertalat Kelly att följa dom med lastbilen. Snacka om ännu mer speedad! ha ha Pojkarna fick följa med mej hem igen.

Kelly hade en så rolig kommentar då hon nös idag.
Två nysningar som hon "halv-höll-igen" och sen sa hon: Mamma! Jag hicka med snoret!
ha ha ha ha
Min lilla söööting =)

Nu är det middagsdags, och sen vette klåån vad man ska göra...
Usch vad man kan bli less på detta regnande.....

Inga kommentarer: