lördag, juni 27, 2009

Kan inte sluta...!

Nästa fredag får jag ÄNTLIGEN åka hem och träffa min familj för ett par dagar!
Jag missade min sons 2-årsdag i torsdags, och min pappas 48-årsdag igår, vilket känns skitjobbigt faktiskt. Dock kändes det lite bättre, när jag satt in dem i dagstidningen under "Det ska vi fira", så på ett sätt fick jag ändå vara "hos dem" och gratta dem =)
Nu är det "ledigt" lördag och söndag - fast egentligen inte ledigt i den bemärkelsen. Det är självstudier, och jag känner att det är ett MÅSTE att ta till vara på dessa dagar, att bara sitta och råplugga och försöka få ihop sambanden mellan alla grejjer som sker i kroppen.

På måndag är det lektion igen 8-17:00. Klockan 17:00 kommer Dr. ANnika Dahlqvist och håller föreläsning för oss till 20:00, så det blir en väldigt låååång dag - men också väldigt spännande!!
"Vanlig" lektion på tisdagen, självstudier på onsdagen, och sen blir torsdagen ungefär som måndagen; men då är det Kostdoktorn som kommer och föreläser! Ännu mer spännande!
Så jag gissar, att trots att jag längtar hem så mycket till min älskling och mina barn, så kommer veckan att gå JÄTTEFORT! Jag hoppas då det iallafall =)

Sen så har jag totalt fastnat för Camilla Läckbergs böcker också....
Jag har läst Tyskungen tidigare, men sen jag kom hit har jag läst både "Isprinsessan" och "Sjöjungfrun". Ikväll börjar jag på "Predikanten" (tror jag den hette?). Jag har nämligen köpt 4 (!!) av hennes böcker igår...hahaha...Hon i kassan måste ha trott att jag var lite knäpp =)
Men guuud vad jag älskar hennes böcker!
Det är precis sånna böcker som jag själv skulle vilja skriva, men hon skriver såklart mycket bättre =) Kan knappt sluta läsa när klockan slår 1:00, men jag MÅSTE!
Direkt jag vaknade imorse började jag läsa fortsättningen på Isprinsessan. Kunde inte sluta förrän boken var slut. ha ha ha Det är så jäkla spännande!

Idag hade jag tänkt hinna en sväng på stor-staan för en gång skull. Jag gissar att det är smockfullt med folk och tokvarmt, så det blir nog inte länge.
Sen måste jag hem och råplugga igen! Det gick upp ett par ljus för mej igårkväll vid 20:00, så jag måste spinna vidare på det =) hihi

Dax att lämna datorn för en liten shopping-runda!
Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer: