torsdag, juni 11, 2009

Varför är det så jävla skönt ?!!!!


Varför är det så jävla skönt att SHOPPA ???
Herreminjeee.....*wooohooooo*
ha ha ha

Idag drog jag till stan alldeles on my own.
En tvättmaskin stod högst upp på listan.
Som tvåa kom MASSOR med kläder till alla barn.
Det har hänt något magiskt nämligen....

Bara ÖVER EN NATT så var våran nuvarande "garderob-uppsättning" helt PLÖTSLIGT för liten!
För korta ben, för korta ärmar, för kort i ryggen, för trånga huvud-öppningar, för tighta tröjjor, för trånga i midjan...ja...Jag FATTAR inte hur det gick till!
Nog för att tiden går FORT - men så jävla fort kan det väl ändå inte gå!! ;-)

Därför blev det tvunget (oj, så tråkigt! hehe) att inhandla helt nya kläder idag!
Och SOM jag handlade!
"Schwisch" vad lätt kontokorten dras genom springan! *schwisch* *swisch*
Det är så jäkla skönt att shoppa, att det nästan är farligt!
Man glömmer ibland att det FAKTISKT inte är låssas-pengar man handlar med...Nej, det är sant! Pengarna DRAS FAKTISKT från kontot! Jo, det är sant! Jag har märkt det jätteofta nu! :-)

Man får väl hoppas att pluttarna stannar i växten ett tag...typ några år eller så ?
Tur att nummer 3 bara kommer efter och ÄRVER kläderna hela tiden!
Nummer 2 har nästan växt ikapp nummer 1 (och det skiljer ändå 1 år!) så dom två går då inte "ärva" efter den andre.....*suck*
Jag får verkligen se till att skaffa mej nummer 4 och nummer 5 och nummer 6 och...ja...så att kläderna verkligen utnyttjas till fullo ;-)

Tvättmaskinen fick jag då hem iallafall! ÄNTLIGEN!
Första tvätten är gjord, och nu ska jag bara ta och lära mej alla dessa finesser som jag aldrig kommer att använda. Här blandar vi all tvätt, och tvättar nästan alltid på samma grad-antal....hahaha SÅ inkompetenta är vi! Men det får nog bli ändring...
Nu har vi barn-program (alltså ett program för barnkläder...), handtvätt-program (ÄNTLIGEN!), och tiotal olika tvättprogram med olika grader och centrifugering! *tjoo*
Det här blir spännande!
Men det ska då bli jäkligt najs att slippa vända skitu-klea ut å in....(haha)
Oj vad vi ska gå omkring och lukta gott ;-)

Dax att börja slava!

Inga kommentarer: