tisdag, januari 12, 2010

Bilder på Kate


Livet leker !
Allt går jättebra och lilla Kate är alldeles för snäll =)
Sover, sover, äter, skiter och sover.
Men det är ju klart, vi "väckte" henne 2 veckor för tidigt, så hon har en del att sova ikapp ;-)
Här kommer några bilder på Kate från BB,
och det kommer mera sen.... Ska bara ladda upp och finjustera bilderna lite =)

Tyvärr har vårat j***a kamera gått sönder (!!!!) så jag kan inte ta några bilder förrän vi fått tag i en ny zoom.......Det är så man rent kan bli tokig!!!
Det är ju nu man vill fota !!

Aja, vi får klara oss med filmkameran....
Här kommer hon ;-)



Mammas lilla goding =)

Kate är jättelik Kelly då hon var bäbis, och jag antar att dom är väldigt lik mej då jag föddes ;-) Men dom är söta ändå ;-) hihi

Det går jättebra med storasyskonen också.
Kelly sköter och sköter.
Kevin vill hålla i ibland, och sitter faktiskt stilla ändå upp till 5 minuter :-o
Elvin har ingen aning vad det är vi håller i - han lever i sin egen lilla bubbla, ha ha ha

Kate äter ungefär var 3:e timme.
Söndag natt sov hon 01:00 - 07:00 så då fick vi värsta härliga natten...Förutom att dom andra vägrade sova, och sprang upp och ner till våran säng *suck*
Men man måste ju också förstå att det här är spännande för dem med; Livet har plötsligt förändrats och det tar tid att vänja sig med allt nytt.
Inatt åt Kate 23:00, 02:00 och sen 6:00.
Det är ju helt okej, men det konstiga är att hon är vaken nästan hela natten och gnyr och vrider sig så man måste ligga och hålla i henne och vagga henne hela tiden, medans hon ligger helt stilla och sover stenhårt på dagtid :-S *typiskt*
Men den dygnsrytmen har alla våra kids haft...vaken på nätterna och sover på dagarna.
Som tur är går det att vrida om ;-)
Det är bara lite jobbigt nu i början att måsta vara vaken hela natten med henne, och sen vaken hela dagen med de andra....*zzzzzzzz*
VI har delat upp oss, jag och Micke.
Vi har "vaken-natt" med Kate varannan natt.
Inatt sov jag i Kellys säng, och jag säger då det: INTE SKÖNT!
Stenhård madrass för mej och min övervikt, och det var varmt med 4 stycken i ett litet litet rum som var alldeles för varmt från början. Jag trodde jag skulle kvävas av syrebrist.
Men jag fick iallafall sova ;-)

Än är det lite "småkaos" här hemma.
Det gäller att få tillbaka alla rutiner, få landa i att vi är 6 i familjen nu, och försöka tillgodo se alla barnens behov - vilket just nu känns som ett heltidsjobb ;-)
Det blir lite "rullande-band" med uppmärksamhet; från ettan till tvåan till trean till fyran, åsså börja om. Typ.

Jag känner mej väldigt pigg och frisk efter förlossningen.
Inga besvär egentligen, och jag kände mej "normal" direkt efter (okej, så normal jag kan bli ha ha ha). Har nästan inte haft några eftervärkar och blödningen börjar minska mer och mer.
SKÖNT!

På tal om det så måste jag skriva min förlossningsberättelse.....Men det får bli sen!
Nu ska jag tokstäda huset medans Micke är ute och kör skoter med 3-åringen och 2-åringen =)
Det är så HÄRLIGT MED ENERGIIIIIII !!!!!

Inga kommentarer: