söndag, januari 31, 2010

Fest!

Igår rövade vi Uffe, som fyllt 30 år i december.
Det var verkligen skitkul!!!

Dagen började 11:00, då han blev hämtad av busschauffören som klädde ut han i fotbollskläder (något tighta sådana...hahaha) och ögonbindel.
Han fick sitta själv i bussen, medan busschauffören körde runt runt runt i samhället så att han inte skulle veta vart han var.
På busstationen hoppade hela gänget på - Helt knäpptysta! (hahahaha - inte lätt att hålla sig!)

När vi åkt ca 7 km, hoppade ett till gäng på, och då fick han ta av sig ögonbindeln och fick dagens första öl!! ha ha....Det gäll att börja i tid =)

Dagen tillbringades på Boda Borg; ett slags "Fångarna på fortet", i Skellefteå (8 mil från Norsjö). Vi blev indelade i 3-4 lag, och sprang runt på Fortet och försökte lösa klurigheterna i rummen. Faan...inte det lättaste kan jag lova!!
hehe - vi va int så bra ;-)
2 RUM klarade vi (av 15) - Yeeeeey!!! ha ha ha
30-åringens lag vann iallafall - med 6 rum (tror jag det var) klarade, så Uffe förtjänade en pokal där det stod Boda Borg Mästare =)

KLockan 15:30 åkte vi bussen hem till Norsjö igen, och då var det dags för Middag på Trätrappor.
Det blev några lekar, lite skålande, efterrätt, och sen PARTAJ !!! =)

Jag, Micke och Kate åkte hem vid 23-tiden, då de andra for vidare till hotellet/Medan.
Vi var HELT SLUT efter en fullspäckad dag (och en rad vakna nätter med lillan...hahaha).
("Bara" 8 veckor kvar nu, innan lillan kan börja sova hela nätter - om hon följer sina syskons sömnrutiner...... Om 8 veckor ska jag sova jäääärnet!!!)

När vi kom hem, sov ungarna lugnt (i våran säng), så vi bäddade i tv-rummet.
Kate var inte på sovhumör, efter att ha sovit igenom hela festen ha ha, snarare på griiin-humör så vi blev vakna till 1:30.
2:30 skulle hon äta igen.
3:00 vaknade Kelly i vårat rum, så jag gick dit och la mej.
5:00 vaknade Kelly och kevin och ville sova med pappa istället; Det skreks: "PAPPA SOVA HÄÄÄÄÄR!", så jag och Micke bytte plats...
6:00 ville Kate äta igen, och alla barnen vaknade för dagen.

Vilken härlig natt!
Jag känner mej precis lika bakis som Micke, trots att jag inte drack *jääääsp*
Det kanske får bli bakis-skrov idag då ???
Och godis.
Visst är det sånt man bara måste äta sånna här Bakis-Söndagar ?? ;-)
Då blir man "männisch" igen =)

Inga kommentarer: