lördag, januari 02, 2010

LEOS Lekland - Skellefteå


Idag har mammatuffen bestämt att familjen ska åka till Skellefteå (8 mil) till Leo´s Lekland! *jihooo*
Det är helt nybyggt och öppnade precis före jul, så det ska bli spännande att se hur leklandet är gjort, och hur mycket klättergrejjer det finns =)
Det blir nog mest barnen som får springa omkring, tillsammans med pappatuffen, för nu är stormagen riktigt i vägen och det är nog svårt att böjja sig ner och ta på sig skorna ;-)
Jag hoppas att det är ett jättebra Lekland, då det är lite närmare att köra till Skellefteå än till Piteå (dubbelt så långt).
Däremot har Piteå typ det BÄSTA leklandet, men vi får väl se.....

5 dagar kvar till förlossning nu....
Jag börjar bli riktigt nervös faktiskt =)
BB-väskan är färdigpackad, Lillbäbisens sängkläder är färdigsydda, och allt är klart för användning =)
Vi har gett Farfar Tobbe i uppdrag att snickra en LITEN spjälsäng till lilltjejjen,
så vi får hoppas att han nappar på förslaget ;-)

Senaste dagarna har jag varit fruktansvärt trött!
(Förutom imorse då, när jag vaknade 7:00 ???)
Nu är jag inne i vecka 38, alltså 37 fulla veckor, och jag börjar verkligen längta tills bäbis är ute.
Det är knasigt hur fort man glömmer;
Man glömmer hur jobbigt det är i slutet (trots att det bara varit 1 år mellan barnen), man glömmer hur trött man varit varje gång i slutet, man glömmer hur förlossningarna varit (tur att vi filmat så man fått uppdatera sig lite!!) och man glömmer livet precis efter förlossningen (vaken-nätterna, hur man sköter den lilla bäbisen, att dom är så himla svaga och ligger bara å tittar eller sover osv...). Jag förundras varje gång vi fått en bäbis; OJ, var det SÅHÄR det var ???
Helhäftigt!
Som sagt, på torsdag ska vi in på en ev. igångsättning....5 days to go!
VI LÄNGTAR!!!!

Tills dess får vi se till att aktivera storasyskonen, och oss själva,
så slipper vi längta så mycket ;-)
Men jag kan lova att hjärnan är FULLT upptagen med att tänka på den lilla i magen - och det finns inte mycket plats för annat (nu heller, ha ha ha)

Nä, dags att börja göra familjen klar för att åka till staaaan....
Det tar sin lilla tid =)
(Antingen så kommer det gå skitfort och vi är klara långt före utsatt tid, eller så ska det tjorvas HELA TIDEN och vi är inte klara förrän långt efter.....Konstigt det där! Men så är det när man har ett gäng med barn; Att vara klar en speciell tid är i princip omöjligt =)

Det kommer att bli en härlig dag med barnen!!!

1 kommentar:

Hanna sa...

Åh det är ju verkligen snart ju! Så spännande!