lördag, januari 16, 2010

Ikväll blir det Show =)


Alla barn vaknade 7:00 imorse.
Dom har blivit helt galna!! När en av dem vaknar så rusar nästa upp och dom TÄVLAR mot dörren, springer till oss, och sen är dom jättetjörmiga och säger: Jaaag är sååå trööööött!
Nej, det låter inte som en bra start på dagen. För nån av oss.

Kate däremot behagade vakna redan 5:00 och sen gråta till 7:00 typ.....*usch*
Det var Mickes "vaken-natt" så han var lite trött i ögona...
Det gör det inte bättre att vi låg och såg två filmer igårkväll; 2012, och nyaste Final Destination.
Stängde av dvdn 2:00 och somnade som en stock!
Gud så smart!
Varför ska vi alltid vara så kvällspigga ????

Jag steg upp 7:30, så Micke fick gå å sova, och han sov till 11:30 !!!!
Barnen är badade och lunchade - strax ska vi göra oss klara för kvällen.
(Jo, man måste börja i TID !!!)

Jag och Micke ska på firmafest med pappas åkeri ikväll.
Vi ska till Risliden och se "Risliamatörerna" + äta middag *yammi*
Elvin ska va hos sin farmor, och Kelly och Kevin ska vara hos min farmor och farfar.
Jag tycker att det är ganska roligt att mina farföräldrar vill vara barnvakt lite då och då ! Farmor är så duktig med barna, så dom har hur kul som helst där! Plus att dom brukar få allt dom pekar på - och det gör det nog ännu roligare =) ha ha
Ibland säger Kelly: Mamma, får jag fara till farmor Gunborg ???
Åsså ringer vi dit och hör om hon får komma, och ibland hämtar dom henne (dom bor 1.2 mil bort) och ibland kör vi dit henne. Oftast vill hon heller inte hem......*söting*
Vi får väl se om dom somnar där, eller om vi ska hämta dem då showen är slut, där vid 22-tiden......Egentligen börjar dansen då, men vi ska hem med barnen <3
Och vi var inte direkt så festarsugna heller. Just nu är SÖMN högst upp på önskelistan ;-)

Lilla Kate får följa oss, iklädd hörselkåpor, liggandes i barnvagnen.
Helt knasigt, ifjol var det Elvin som låg i vagnen med hörselkåpor med samma underhållare! Tiden går så jäkla fort!
Jag har nästan inte än vänjt mej med att Elvin inte är yngst längre....
Det blir helt knasigt; typ:
"Ska vi ha med oss vagnen ? Nej...men Elvin kan ju gå. Men just ja - vi har ju en till!!" ha ha ha
Det kan nog ta ett tag för en trögis som jag ;-) Jag hänger lixom inte med ;-)

Näni, dax för "Packa-alla-kläder-och-göra-sig-iordning-timmarna".

Ha en trevlig Lördagkväll!

Inga kommentarer: