torsdag, januari 21, 2010

Dundergodis och mega-shopping =)

Idag fick Kevin följa mej, sin moster Kim, kusin Alex och sin mormor till staaan (skellefteå).
Det blev bara en tvär-sväng, för att Alex skulle kolla om han fortfarande var allergisk mot ägg.
Som tur var visade prick-testet ingen ägg-allergi, så vi får väl se hur det går framöver......
Jag hoppas då verkligen att han slipper ägg-allergin (Det är ju alltid jag som brukar tabba mej med allas allergier....haha)

Köpte världens bästa godis till Kevin idag, och han tyckte att det var jättegott =)
Han är den typen som inte bara kan äta en godis; utan har han väl smakat en så vill han ha tusen till. Och fort går det ner till magen.....
Så, idag köpte jag Bamses sockerfria tuggummin med fruktsmak!
Asken räckte VÄLDIGT länge, de var sockerfria, de var goda, och Kevin (och mamma) var nöjda =) Så, nu blir det tuggummi-askar, istället för pix-askar (som annars försvinner på 2 sekunder!)


Idag är det 21:a Januari.
Idag skulle lilla Kate födas enligt ultraljud.
Vi fick turen att få henne till oss redan 2 veckor "för tidigt" och här är hon nu:
2 veckor gammal =)
Tack för att du finns Pink Sweet Heart

Jag som inte ens skulle shoppa idag....
Kom hem med 3 påsar fulla med barnkläder! hihi
Alltså; jag kunde inte låta bli!
Det har kommit nya barnkläder med märket Mumin,
och det var ju SÅ fina färger och motiv, så det blev en uppsättning till alla 4 =)

Sådär är det alltid; när man har lite pengar eller inte tänkt handla nåt - jaa då hittar man som MEST!!
När man kör enkomt till stan för att hitta kläder - nää då hittar man nada !
Himla typiskt det där Thumbs Down
*

Näe, nu ska jag inte sitta här å tjollra....
Håller i Kate, som jag strax ska bada, och brorsorna ska åxå i badet så det blir lugnt en stund, hehe =)
Micke håller på att dra ledningar ner till källarn så vi kan få igång golvvärmen på toan och hallen (som vi skulle gjort redan sommaren 2007.....hahaha). Allt går inte så snabbt alla gånger....
Men sen dess har äldsta barnet fått 3 syskon till, så vi kanske är liiite förlåtna ändå?? ;-)
DudeFy fanken vad det ska bli naaajs med värme under fötterna !!!!


Inga kommentarer: