söndag, januari 17, 2010

Ska bara....

Ibland är man som barna.....
"Ska bara....."

Vi blev bjudna på fika 14:00 idag.
Precis före det fick jag en fixidé att jag skulle sy en barnmössa. Igen.
Har köpt nya tyger i stan, så jag blev lite sugen plus att lillan fått lite kräk på mudden på förra mössan jag sydde....

Kvart i två började jag sy som en tok-kärring och innan två var den klar =)
Det blev en vit/lila-randig mössa med hel-lila mudd, och en liten "antenn" mitt på huvudet som jag gjorde en knut på. Skitsöt =)

När vi kom hem EFTER fikat, fick jag en ny "ska bara...".
Sydde 3 mössor till, i olika färger och storlekar, så nu borde nog möss-förrådet vara fullt ;-) he he
Bilder kommer senare!

*
För övrigt går livet bara bra!
Vardagen har börjat lugna ner sig, och hela familjen har landat i Nuet.
Däremot känns det som att man inte gör annat än att städa, laga mat, städa bort efter maten, laga till mellis, städa efter mellis, avbryter syskonbråk, lagar middag, stökar bort middagen, leker/pysslar med barnen, nattar barnen, städar sen barnen har lagt sig och sen har Kate vakentid (äntligen!) och kvällen blir lång =)
Varannan-natt-vaken-med-Kate funkar jättebra. Man känner sig inte så trött som förr, då vi sprang upp och ner om vartannat för att natta/mata barnen mitt i nätterna.
Är man vaken en hel natt, så gör det inget, man vet att NÄSTA natt får jag iallafall sova ;-)

1 vecka kvar av Pappa-ledigheten nu.
Känns ju spännande att ta över på egen hand snart.... :-S
Kan det bara inte bli sommar snart så man slipper klä alla barn i en jäkla massa vinterkläder!!!
Åsså längtar jag tills man kan ta ungarna i vagnen+kärran och gå in till Norsjö utan att frysa ihjäl! Men snart är det sommar....väl ???? ;-)

Micke tränar fotboll ikväll, så jag sitter hemma å myser med Kate...
Myspys!

Imorron ska jag träffa föräldragruppen (Elvin´s grupp) på förmiddagen.
Det ska bli kul! Det var ju så länge sen! Tror vi sågs sist i aug-sept ????

NÄ, nu ska vi fortsätta mysa ;-)
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: