onsdag, januari 13, 2010

Eskimå-Kate


3 svängar har jag varit till Skellefteå, och sökt efter en riktigt bra vintermössa till Kate.
Det fanns jäklart inte nånstans!
Alla vinter-barn-mössor börjar från storlek 2-3 månader, och är det något jag hatar så är det då mössorna faller ner framför ögonen på barnen...
Så for vi till Malå i måndags och hälsade på min mormor, och då tvär-for jag in på barnaffären, och det första jag såg var denna otroligt snygga (men dyra !!) mössa för barn 0-2 månader!
Är det lyckat eller lyckat ???
Det är en skinnmössa med skönt ludd, från märket Lind(e?)berg, "bara" 375:-
Men det är hon värd, min lilla eskimå ;-)
Det kan bli en hel del ute-tid, både att grilla och köra skoter, så är det något hon behöver så är det då en riktigt bra mössa =)

Visst blev hon riktigt sööööt =)

Inga kommentarer: