söndag, januari 03, 2010

Magen....

Idag är det söndag.
4 dagar kvar till igångsättning.Scared 2

Igår"hände" något med magen, och jag blev faktiskt lite orolig.
still are...Scared 1

Inga sparkar (som jag kände iallafall) och ingen hicka (vilket är standard typ 23-24 tiden på kvällen) av bäbis....
Sov som en stock inatt 23:00- 10:00, utan att vakna upp av förvärkar, full pinkblåsa eller av sparkar, vilket händer flera gånger per natt annars....

Var superpigg 10:00 till typ 13:00...Bouncy 5
Städade huset. Packade om BB-väskan (hade glömt en massa grejjer och bytte till en större väska ha ha ha..).
Tvättade klädseln till Emmaljungavagnen. Nu luktar den supergott - nytt och fräscht!
Åt frukost-lunch.

Blev plötsligt toktrött....
Somnade 13:00 och sov stenhårt till 17:00.
Blev väckt då Micke ropade att det var mat.
Å vilken MAT!
Han hade gjort Baconlindade fetaostfyllda kycklingfileer och Vitlöksbröd till.
Bärpaj till efterrätt.Woohoo!
Värsta goda maten =)

Kände att magen kändes lite underlig.
Den är mer.....typ....hängande !?? hehe (mer än vanligt).
Jag tror faktiskt att bäbis är fixerad i bäckenet nu, för det går lättare att andas och jag orkar faktiskt äta en hel måltid utan att börja må illa eller börja känna mej som en uppblåst ko!
Men jag vet inte...
Det har aldrig hänt mej förr.
De andra 3 har inte fixerat sig i bäckenet innan förlossningarna (men ändå legat åt rätt håll), så jag hoppas verkligen att det är det!Happy
Nu ikväll, efter maten, har jag känt, inte sparkar, men dova rörelser, så antagligen ligger bäbis mot ryggraden, vilket gör att man inte känner lika väl.

Jag minns att Kelly låg mot ryggen i vecka 32, för jag kände inga sparkar så vi fick ett ultraljud för att se att allt var okej.... Hon var fullt frisk och välmående, men min läkare sa att hon låg mot ryggraden och därför kändes det inte likadant då hon rördes.
Som tur var vände hon på sig efter ett dygn och låg då tvärsöver magen (från höger till vänster) och sparkade som en karusell!

Ja, tänk att man kan vara så orolig!
Men så finns ändå tanken; Jag har fått 3 fullt friska, välmående barn utan komplikationer, man kan väl ändå inte ha så "tur" att få en fjärde ???
Jag hoppas då det iallafall. Men man vet aldrig.

Snart är iallafall väntan över.
Då ska jag ge mej själv en medalj ;-) #1 Ribbon

Inga kommentarer: