torsdag, mars 04, 2010

Äre bara tur ?

Som vi har längtat tills lillprinsessan ska bli 10 veckor och börja sova hela nätter (nåja...de flesta nätter iallafall), så tjuvstartar hon med 3 HELA nätter (varannan natt dock) redan vid 8 veckors ålder!
FANTASTISKT!
Det känns som att man har sovit i ett halvår. ungefär.

Det börjar märkas på sambon att det är lite för lite sömn i hjärnkontoret.
Igår när jag gick till kylen upptäckte jag ett Glasspaket som stod i kylskåpet....
-Micke? Har du ätit glass ??
Han:...öhhh...vaddådå?? (försöker hålla det hemligt VARJE gång!)
-Ja, om du ska smygäta är det nog bäst att du börjar ställa tillbaka paketet i frysen så att jag inte upptäcker det =) HA HA HA!
BUSTED!

Samma sak när han hade handlat HEM paketet (han passar på när det är HAN som handlar för en gång skull...).
Han smög in det i frysen, plockade in alla varor och gick därifrån.
OTURLIGT nog (för han) så har vi en frys som börjar tjuta om dörren inte är stängd ordentligt.
Jag gick dit och undrade vad som stoppade dörren från att stängas igen helt.
ETT GLASSPAKET!
Sa jag inte tydligt: Åsså handlar du inte glass !!!
(Men just ja; barns och mäns hjärnor kan inte uppfatta inte...så varé visst??)
Jag möblerade om och fick in hela paketet och stängde.

Sen sa jag till Micke: Men så duktig du var som INTE handlade glass! Jag blir så STOLT!! (haha)
Micke...ööhh...ja...asså....det står ett paket i frysen.....

Jag undrar hur det kom dit?

Inga kommentarer: