söndag, mars 28, 2010

hahaha Det slutade i pubben =)



Igår blev jag chaffis till min syster och svägerska och deras kompisar.
De skulle till Skoter VM i Malå; fast inte till själva tävlingen ----> FESTEN!! =)
Som tur är har man ju Partybussen, så in i bussen och iväg !

Först hade vi ett depåstopp hos mina föräldrar i deras husvagn, som står i Malå.
Pappa fortsatte med sina Katt åt....-skämt. Skitkul. ha ha

Sen betalade vi in oss. Jo jag me.
Jag hade ingen lust att köra runt till klockan 2:00, och ja, man får väl passa på att "parta" när tillfälle ges =)

Men ni vet säkert hur det känns....
Nykter. Massor av fulla människor. Hög musik. Alkohol som spills från alla håll. Sluddrande människor. Man tappar bort alla. Sen står man där själv på dansgolvet och dansar för sig själv och undrar va fan som är så kul egentligen ??? ha ha ha

Partyplupp gick till baren för att köpa en coca cola eller nåt.
Stod 40 minuter och väntade på att bartendern skulle ens kika åt mitt håll (nae...jag kunde INTE visa brösten för snabbare betjäning för bartendern var min mammas kusin. ha ha.)
Det gick oerhört sakta, och alla som ville beställa blev mer och mer irriterade, så även jag. Jag menar 3 stycken personal på en VM-fest i en stor islada...Visst kunde dom ha varit fler??

När han väl kom kastade jag ur mej: Vill ni ha hjälp?
Han: MEN GÄRNA!!!

Partyplupp hoppade in och började kasta ut öl och cider som aldrig förr =) he he
Jag jobbade förr i baren i Malå...men det börjar va ett bra tag sen nu (öhhh typ 6 år sen, kanske mer till och med ??), (ps.det kändes som igår!), och det är hur kul som helst! I love it!
Hahaha, ni skulle ha sett minen på dem som åkte med mej till Malå, när dom kom till pubben och skulle beställa!! Obetalbart!
"-BEA ???? VA FAAAN GÖR DU DÄR ????"
hahahaha
Stod där ungefär 1,5 timme, och sen började det lugna ner sig, så jag gick och hämtade ut min jacka innan "alla" skulle göra samma sak.

2:00 stängde placet, och det var HELT OTROLIGT för alla som skulle åka med mej satt i bilen 01:50!! Det måste va rekord ;-)
Okej, en halta, en hade borta sin jacka, flera var supertrötta (ålders-tecken??) och jaa....det hade varit en lååång kväll, men en väldigt rolig sådan! =)

Jag kom hem 03:15 gammal tid, så klockan var då 04:15.
Äldsta sonen mådde dåligt så han och pappsi satt på toa och väntade på en uppkastning.
Ja, vilken natt!

Somnade som en stock, och sov som en stock....till klockan 13:30 (ny tid).
Woooooot ?????
Herregud....hur ska jag kunna sova ikväll ???

Nu blir det att göra familjen iordning, för vi ska på min farfars kalas.
Min älskade farfar fyller 71 år (eller 72??), och han är världens bästaste farfar!!
Världens bästa!

Inga kommentarer: