måndag, mars 22, 2010

Kelly ska få eget rum....

Imorron är jag hemma med alla fyra småkottar igen (2 av dem har varit på dagis i dag).
Lyckligtvis har alla blivit "friska" igen; eller nåja...något sånär friska iallafall.
Det snoras och har sig fortfarande, lite hosta hit och dit men febern är över och den där riktigt jobbiga slemhostan är förbi.
Kate mår mycket bättre nu; hon sover sina 12-timmars nätter och man kan väl inte bli LYCKLIGARE än så??? hihihi
Hela hennes första bäbistid hade jag nedräkning tills hon skulle fylla 10 veckor och börja sova hela nätter; bara för att hennes syskon gjort det, åsså börjar hon redan vid 9:e levnadsveckan!! Gullungen!
Det är SÅ SKÖNT att sova!!! ha ha ha

Imorron ska jag rensa ut ur kontoret. Det vill säga INTE LITE GREJJER !!!!
Ett helt rum med bokhyllor, böcker, pärmar, scrapbook-material, pennor, papper, block, datorer, kameror, sladdar, internet, telefoner, skrivare, byråer, tyger, foton, lådor....ja, behöver jag fortsätta ???
VI har nämligen bestämt oss för att Kelly och Kate ska få eget rum tillsammans, så får Kevin och Elvin stanna kvar i sitt nuvarande rum som får bli "pojkrummet".
När Kelly fyllde 3 år sa hon bara en dag: När jag fyller 4 år ska jag ha eget rum där uppe.
-Ja, det ska du ! Sa vi, för vi trodde faktiskt att det var nära sanningen när vi sa det...men icket.... Så , med väldigt dåligt samvete, kändes det inte mer än rätt att tjejjerna får flytta in till "kontoret", så får "dom" ha sina sminkgrejjer, ponnys, dockor och ritgrejjer ifred....TILLS rummen är klara där uppe alltså....

Nu får det blir lite "packat" i huset. Kontoret får bli lite "splittrat" och hamna lite här och där, och datorerna kommer att hamna i sovrummet. Inte bra, jag vet, men bästa lösningen for now...

SÅ; imorron börjar jag packa ut ur kontoret.
Eller jaa...vi får väl se hur samarbetsvilliga småtrollen är. Förmodligen väldigt lite. ha ha ha

Sen är det "bara" att ta ner Kellys växasäng, in med en bokhylla + alla hennes leksaker, och sen måste jag måla en STOR "Askungen på bal"-bild på en vit spånskiva och sätta in i "Prinsess-rummet".
Viktigt värre.
Jag hade tänkt mej den här bilden (nedan), jag vet inte än om hon får en lila, rosa eller blå klänning....Dottern får bestämma (som vanligt!)....

Eller den här mallen:
"-Mamma, det ska vara en STOR prinsessa!!!"
"-Jaaa, gumman, precis som Leo´s"
*suck*
Jag är målarslav till en 3-åring!!!

Nu ska jag gå å läsa en bok!!
Gooo natt!!

2 kommentarer:

Linda Lidén sa...

Den nedre bilden var fin! Kanske blir svårt med glittret på den andra men du fixar säkert det också!!

Varför gjorde jag inte sådär tjusigt när mina var små?

P@rtyplupp sa...

Hej Linda!
Ja den nedre var finare, men jag funderar på att göra "glittret" från den översta, på den nedre (en liten kombo hihi).
Glittret fixar sig; man målar bara i en annan nyans typ småstjärnor, och sen stryker man dit GLITTERLIM - skitenkelt!!

Jammen Linda; rita en traktor till gummen...med lite gulglitter på! Då blir han säkert glad !! ha ha