tisdag, mars 30, 2010

Eget rum - Egen vilja

Bygget på övervåningen fortskrider.
Micke är uppe och bygger med bonusJohn-Ivar.
Idag sågar dom ut hålen där fönsterna ska sitta (fast bara på insidan då, ha ha). Det ska väl byggas en massa fönster ramar efter det.
Sen, kanske imorron?, kommer svärmor och John-Ivar hit på dagen och isolerar alla ytterväggar.
Herregud, det går ju undan juh!!
Fatta vad NICE det blir med en övervåning som är delvis isolerad ???
Jag kanske slipper springa ner 1 gång i timmen och elda åt kråkorna ??? Det kommer bli fett najs, för våran eldpanna hänger löst just nu *gggrrrr*.
Den eldar som en jävla kråka, och med tanke på hur glest övervåningen varit i vinter, så kan ni fatta att sprungit ner till Källarn för att få värme kommande timme.....*suck*

Men jag säger då det, VAD skulle vi göra utan Anne & John-Ivar ???
Dom har verkligen "räddat" oss mycket senaste tiden!
John-Ivar sitter hemma och planerar hur bygget ska fortsätta, vad som måste beställas, jämför priser överallt i Sverige, beställer hem grejjerna och ser till att vi får dem i tid!!
Sen, när han kommer hit vid 16-tiden, har han byggplanen för dagen helt klar, och det är bara för han och min kära sambo att sätta igång =)
Jäkla skönt alltså!
Att hinna planera och göra allt som John-Ivar gör, finns inte ens en tanke på att vi skulle kunna klara på egen hand! Det är nog schååådut att hinna med allt här hemma (vardagen) med 4 Kidz, huset och varann <3
Det är GULD VÄRT att få så här mycket hjälp!!! TACK John-Ivar och Anne, Ni är BÄST!

Nu är klockan 19:09 och otroligt nog ligger alla barnen redan och sover! *wow*
Eller ja...NÄSTAN alla.
Kelly har ju eget rum nu, och eget rum verkar betyda Egen vilja.....
I förrgår skulle jag gå in och släcka hennes nya myslampa och Sagoboken vid 21-tiden, men då satt hon vaken än, och bläddrade i en bok, och hade lite pysselgrejjer bredvid sig i sängen. Ja...jag låter hon hållas, så länge hon stannar på sitt rum, och orkar vara vaken hela nästa dag.
HAHAHAH! Snacka om flash-back för min egen del!! Och jag har inte slutat än.....=)
Jag kan sitta uppe hela natten i sängen och läsa, pyssla, joxa, planera och allt vad det är...
I två kvällar nu har jag legat och läst en bok till 2:00. Det är inte klokt!
Upp 7:00 igen med småtrollen och orka igenom hela dagen ;-)
Men är man född nattmänniska så är man.....*suck*

Näni, dax att ta tag i alla sysslor!
Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Gardaludde sa...

Det vore mumma för er om dom efter förlag höjer flerbarnstillägget!!! Kram på er, ni är så himla duktiga och jag är grön av avund!

P@rtyplupp sa...

Hahaha...ja...inte är det högt inte, så nån krona till skulle väl inte skada ;-)
Men Mariana....du har ju nästan lika många - speciellt när man räknar in Magnus! ha ha ha Du är så duktig Mariana, det är inte alla som orkar med jättebäbisar :-) ha ha ha (obs! visa inte det här för Mange *fliiin*)