tisdag, mars 09, 2010

Fullbokat!

Man har aldrig så mycket att göra som när man är pensionär =)
Detsamma gäller när man är "hemmafru".
Herregud! Almanackan är fullbokad! I veckan också.

Idag ska jag och Kate till hennes första läkarbesök. Stortjejen. Lika nyfiken och (alltid) vaken som storasyster Kelly. Det är nu man märker hur lugna pojkarna har varit. Ja, alltså tills dom "kvicknat" till och upptäckt att det faktiskt finns en värld utanför deras stängda ögonlock, ungefär vid 8-månaders ålder =) he he
Kate är 8 veckor, och kan nästan jämföras med pojkarnas 8 månader. Nästan.
Hon skrattar och ler, håller upp huvudet en bra stund, bara för att hon är SÅÅÅ nyfiken!! Det är ju så många som springer omkring här hemma och busar, så hon har rent inte TID att sova.
Nu, dock, har hon somnat i sin storebror Kevin´s armar (enda chansen att få det lugnt här hemma...), och han likaså. Sötingar.

Imorron ska jag ringa ett par...samtal....Jag håller det hemligt än så länge. hihi så kul. Första gången jag kan va hemlig, eller hur?
Sen är det "kvartsamtal" på dagis.
Och sen ska jag och Kelly på BIO-tjejkväll =) Ska bli najs!

På torsdag ska jag och Kevin till stan (skellefteå) till logopeden.
Dax att kolla utvecklingen på talet och koncentrationen.
På kvällen är det COPE-träff igen (föräldrautbildning).

På fredag ska vi börja bygga på övervåningen, så det blir spännande!
Men först måste skrotet som vi hunnit samla på oss dit upp, ut! Varning för rensning!
Som Kelly sa: Mamma, kan vi börja bygga övervåningen idag eller ikväll? (Hon är smart tjejen, jag fick välja mellan 2 BRA alternativ enligt henne...haha).

Nä nu måste jag rusa!
Barnens farmor kommer nu, så jag och Kate kan dra till doktorn =)

Inga kommentarer: