lördag, mars 27, 2010

Idag har jag fått mycket gjort =)

Herregud så effektiv!!!
Har hunnit med så mycket idag, så jag måste antagligen vila i flera veckor framöver... ;-)
Eller så var det tack vare att jag sov 12 timmar inatt!!! *wow* Och gissa när jag somna!!!....21:00 !!! ha ha ha Första gången i mitt liv typ !!
Men jag var så JÄKLA trött efter Leo´s lekland och synundersökningen så jag kunde bara inte vara vaken längre.....HA HA HA!

Tillbaka till dagens effektivitet då;
Jag har rensat ut resten från kontoret, sen for jag och ungarna och handlade lite grejjer på varuhuset + lördagsgodis ;-), sen har jag målat Kellys nya rum 2 varv (köpte en rosa färg på Bygg Max för 98:-), skruvat fast alla lister igen, gjort 2 "Prinsesstavlor" (bilder kommer), "Pyntat" rummet med en massa rosa grejjer och hennes sminkbord, skrivbord, dockhus mm, nya silverkrukor, hyllor, Kellys växa-säng mm....
Det blev hur bra som helst! Snacka om begeistrad hon blev !!!
Prinsessrummet blev mega-städat (hon blev ju pedant lilltjejjen juh!) och så fint är det nog första gången och sista gången det är, he he.....
Just före 19-tiden somnade hon med Kate i sin famn, i sitt nya rum.....helt utslagen!!!
Dom var så söta där dom låg =)

Imorron blir det att stöka iordning pojkarnas rum (det blev en hel del ostökigt sen vi röjt ut lite grejjer!!!) (ps. ostökigt betyder att DET ÄR stökigt, här uppe i Norrland ;-) ). Städa fram lite av pojk-leksakerna som vi plockat bort för att det varit så fullt, men också plocka bort lite annat... VI brukar plocka bort hälften av alla leksaker för nån månad, så bara hälften står framme. Sen byter vi "hög", och leksakerna blir roliga att leka med igen!

Micke har byggt på övervåningen med barnens Bonusfarfar hela dagen - så nu går det undan!!!
Äntligen!!!
Nu har bygget dragit igång, och det känns himla bra faktiskt! Vi börjar bli lite trångbodda här nere..... Ni skulle bara se mej nu; sitter vid mitt "Nya kontor" i en hörna av sovrummet, som var fullt redan innan jag "flyttade in", och det är rätt så magiskt hur jag har fått in alltihopa!!! Fråga mej inte hur......

Iqwell ser det ut som att jag blev chaffis till Malå......
Mina syskon och deras kompisar ska ut på fest ikväll (det är ju skoter VM i Malå i helgen), och deras chaffis "råka" tydligen bli full (inte så bra kanske, ha ha ha), så jag fick offra mej!

Pappa ringde, som också är i Malå i helgen...
De hade fest i husvagnen och kom med en lååååg humor i telefonen;

Katt åt Jörgen (min pappa). Mätt.
Katt åt Bea (jag). Bea-sås.
Katt åt Micke (min sambo). Mickey mouse.

hahahahaha, låg humor jag vet; men pappa hade verkligen skitkul!!! ha haha (hans humor!! he he)

Inga kommentarer: