tisdag, mars 16, 2010

RS-virus??

Igår var jag och Kate i Skellefteå på vägning och mätning (alltså INTE jag ;-).
Det gick fin-fint.
Kate sov HELA dagen, så jag hade nog världens lugnaste stund på stan hittills tror jag ;-)

Kevin har haft världens otäckaste hosta i 3 dygn nu, samt feber.
Elvin fick likadant igår. Och Kate började igår kväll.....
Kelly däremot verkar hur pigg som helst!

Så, idag ska jag åka till Skellefteå (igen!) med Kate, och vi blir nog förmodligen inlagda, eftersom hon bara är 9 veckor gammal.
Elvin fick RS-virus när han var 1 vecka och då låg Micke inlagd med han i 2 dygn, och sen blev han bättre så dom kunde åka hem.
Vi får väl se hur det går för Kate. Hon är då inte pigg iallafall...
Det är RIKTIGT jobbigt att höra att hon knappt kan andas; det bara rosslar och flyttas omkring en massa slem i halsen som hon försöker hosta upp.
Micke får åka in till Vårdcentralen med de andra två, få se om dom får något som hjälper ??

Så, in i duschen, stoppa i sig en snabb frulle, packa pyjamasen ;-) och iväg till stan.

PS. Kate har haft 3 stycken 12-timmars nätter på raken nu (+ 1 natt 2 dagar tidigare)!!! HÄRLIGT!!
Synd bara att Kevin har legat hos oss och hostat varenda sekund, så vi har ännu inte fått våran skönhetssömn.... ajajaj; det kommer verkligen att synas på oss ;-) he he
Men det kommer bli SKÖNT att få sova en hel natt....SNART!!!!!
Jag ska faen lägga mej och sova samtidigt som Kate ikväll (på sjukhuset ??). Men då springer det väl in sköterskor titt som tätt, så man får ändå inte sova.....
Nån som har en "STÖR EJ" skylt nånstans ?? ha ha ha

Nä, skämt åsido; jag hoppas mina tre småtroll får bli friska NU!!!!
Mina små stackare....

Inga kommentarer: