tisdag, december 30, 2008

8 ungar

Mitt favvoprogram just nu heter Jon, Kate + 8.
Det går på nån av Discovery-kanalerna mitt i natten (ni vet, när man är vaken med Elvin!!hih)

Det handlar om en kvinna och en man som hade svårt att få barn, så dom fick "Hjälp", och blev gravida; med TVILLINGAR!
Några år senare ville dom ha ett syskon så dom fick hjälp igen med att bli gravida, och denna gång blev det SEXLINGAR!
SÅ nu har dom 2 stycken 6-åringar, och 6 stycken 2-åringar.
Livet hemma hos dem är ju för underbart; det är nästan som man kan gråta! Jag älskar att se familjer med mycket barn...jag vill ÅXÅ!!
Här får ni ett smakprov:

Hahahaha som Micke sa: Har du inte nog med barnskrik och gråt på dagarna med dina ungar, ska du måsta se andra barn bråka och höra dom skrika på natten åxå ??? *fliin*
Men TÄNK vilket mysigt liv!
Asjobbigt, jo jag vet, men så mycket utbyte dom får av varann, och tänk när dom blir äldre!
Nu vill jag såklart inte ha sexlingar. FInns väl risk att man inte hinner med alla, MEN, många barn i olika åldrar skulle jag inte tacka nej till ;-)
SOm jag sagt tidigare; Barn är livet!

Och det ni såg på videon (bråk, time out, skrik, våldsamma lekar, förlåt, kramar, bus mm), det har man redan, fast i mindre skala. Några ungar till som gör samma sak spelar väl ingen roll ? Nån gång växer dom väl ändå upp och flyttar hemmifrån ?? haha

Och snacka om att jag kände mej som dom igårkväll, där vid 24-tiden.
VI hade tagit upp all tvätt från källarn och skulle sortera den.
Ni vet hur stor en sån här blå IKEA-bag är ??
okej.
Jag hade två sånna full med tvätt, Micke hade två, Kelly och Kevin 2 stycken tillsammans, + 1 med pyjamasar och kalasbyxor, och Elvin hade 1.
Kändes som vi hade 8 ungar om man kollade in tvätten ;-) Däremot var det längesen vi bar upp tvätten, så vi har inte så här mycket tvätt all the time :-) *tuuur*
Sen passade jag på att dammsuga köket, hallen och sovrummet, städade bort i köket och städade sovrummet. Ni vet, sånt man inte hinner då dom är vakna....
Klockan blev ändå "bara" 2 innan jag var klar, och det var helt klart värt det!

Inga kommentarer: