torsdag, december 25, 2008

Tänk...

TÄnk så fort det är över.
Julen alltså.
En massa julstök, julhandel, bakning, städning, förberedelser och mycket mycket me, typ redan en månad i förväg...
Allt för denna dag; Julafton!
Dagen efter är det som att luften har blåst ur ballongen...allt fiser ihop ;-)
Så känns det.
Lugnet börjar infinna sig och all "julhysteri" är som bortblåst.
Snart får man lite smått panik och börjar tokstöka bort julen; ner med gardinerna för man är så less RÖTT, ner med julgranen för han har stått framme sen 1:a advent (även om det känns som igår!), och allt julpynt och glitter packas ner i lådor och ställd bort i förrådet i ännu ett år.

Igår firade vi julafton på Solia, tillsammans med mammas familj.
Vi var 28 personer, men skulle ha varit 33 stycken. Dompen med familj råkade ut för världens tråkigaste missöde; Magsjuka! *stackarna*
Det var en mycket trevlig juli övrigt, barnen hade då yta att leka runt på, och Alex och Kasper (som snart fyller 1 år) räjsade runt i sina gåstolar. Ibland jagade dom varann och ibland jagade dom alla vovvar (vilket var ett antal av 6 stycken !haha).
Våra julaftonar är allt annat än lugna och fridfulla.
HÄr är det livat från det att alla kommit tills alla åkt hem igen. Och när man kommer hem infinner sig lugnet och det nästan piper i öronen, precis som när man varit ute på disco en lördagkväll ;-)

På tal om det. Ikväll är det juldags-fest!
Vi ska träffas alla kompisar hos Pickan, och sen är det förmodligen utgång.
Micke erbjöd sig att vara hos sin farsa med barnen, så fick jag gå ut ikväll.
Vi får väl se hur länge jag pallar med...det har varit en tuff vecka :-)

Det är först idag som ungarna har hunnit med att leka med alla leksaker. OCH VI FICK INTE LITE LEKSAKER!!
Asså...det kan inte vara nyttigt !! Överösta av julklappar, ska jag vara ärlig så har dom inte ens SETT alla leksaker än!
Allt ligger utspritt i huset, sen inatt. På bordet, i tvrummet, överallt i köket, några i lekrummet, massor i hallen och ja...jag menar det; Vi fick alldeles för mycket!
DOm fick en ljus-stav som blinkar, av moster Kim, och rent seriöst så tror jag att en sån skulle räcka för att roa sånna små barn resten av kvällen, och en lång tid efter det!
I slutet av julklappsutdelningen låg Kevin ner på sidan, i julklappspappershögen, och slet upp papper från ett av hans paket, då han plötsligt tvärsomnade, och handen landade på en av knapparna på paketet och det lät plötsligt: Muuuuuuuuu!, så han tvärvaknade igen och började slita papper. DET förklarar vilken jobbig situation han hade ;-) hahaha
Men det var jäättefina julklappar, och vi är jätte-tacksamma över dom! Jag får nog stöka bort några, och ge dem om någon vecka, då lugnet har lagt sig, så hinner dom kika på allt ordentligt!
Idag har jag skruvat upp en hylla i lekrummet (en hylla från IKEA som ser ut att "sväva"), och därpå fick dockhuset med alla sina tillbehör, sin plats. Det blev jättebra. Det blev som att dockhuset fic en egen "gård". Så nu måste jag köpa hem fler hyllor från IKEA, så att bondgården får en egen "gård" den åxå. Kanske blir lättare att ha alla smågrejjor sorterade..?? ööhh... ja....någotsånär sorterade ??

Idag ska vi fira jul hos Mickes papp,a och hans fru med familj, i Kvarnåsen.
Micke, ELvin och Kelly har redan åkt dit.
Jag väntar på att Kevin ska vakna (ur sin 1:a lunch-vila på fleeera dagar!!) så kan vi åka dit vi också. Snacka om trötta barnen är nu! När ska dom hinna sova egentligen ?? Det händer ju saker hela tiden!! :-D

Imorron ska vi fira jul, för tredje gången, fast denna gång hos Mickes mamma, och hennes man med familj.
Det blir mycket julmat runt jul kan jag lova! Och mycket paket :-D
Jag hoppas ni tror mej när jag säger att man faktiskt är ganska less julmaten efter denna vecka !? DÅ kan det vara riktigt gott med lite fil och en macka!

Näni, jag hoppas att ni fick en riktigt GOD JUL allihopa!
Ha en god fortsättning!

Merry Christmas!
PS: Glöm för faan inte att ta på er mössan! ;-)

Inga kommentarer: