tisdag, december 02, 2008

Nu flyttar jag hem !






Ett motto som jag alltid bär på är tankeställningarna:

Kommer du att se tillbaka på ditt liv och säga: "Jag önskar att jag hade..." eller "Jag är glad att jag gjorde..." ??

2 viktiga meningar som får mej att njuta av livet varje dag, och göra precis (nästan) som jag vill för det mesta alltid!
Tyvärr så är jag ju också impulsiv,,,,oj förlåt...VÄLDIGT IMPULSIV så jag vill något nytt varje dag...och DET kan bli knepigt ibland! Men, som sagt, jag har alltid kul :-D

Nu är jag i en punkt i livet då jag känner att, nää, nu ska jag flytta hem!
Kontoret alltså.
För hemma, det är jag redan.

Elvin är 1 månad nu, och han har börjat ha lite mer vaken-tid och därmed vill jag finnas där för han.
Då blir det liiite utdraget att sitta där borta på jobbet och bara mysa --- i en KONTORSSTOL! haha
Dessutom är han ju lite mer grinig nu än då han bara sov, och det känns helt enkelt inte bra att störa alla andra som faktiskt försöker jobba ;-)
Och det känns ju lite bättre att ha han hemma nu i en lite lugnare och hemtrevligare miljö.
SÅ, då flyttar jag hem!
Kontoret är åter iordningsställt, Kevin har fått flytta tillbaka till Kellys rum så nu sover (??) dom tillsammans. Det går inte så bra än. Men what the fuck, hä gå nog över snart! (Ibland känns det som att alla faser man går igenom med barnen, ska räcka hela livet ut, men som jag sa till Micke igår när han kände hopplöshet: Det går över!...För det går verkligen över, men det kan såklart ta tid! Men man ska ju inte ge upp :-/ )

Tur är väl att jag har såpass disciplin att jag inte bara ligger och latar mej då jag "jobbar hemma", eller ännu värre; börjar städa, tvätta eller laga mat! (Kanske har lite med latheten att göra, som råkar infinna sig ibland..?? hihi).
Nej, när jag har bestämt att jag har arbetstid, så jobbar jag. Allt annat skulle kännas dumt.

Men det bästa med att jobba hemma är; att när klockan slår 16:00, så PANG! är jag redan hemma !! hihi Smidigt värre...

Igår bakade jag och Kelly. Tyvärr.
Skulle aldrig ha gjort det.
Det blev så fruktansvärt gott att jag inte kan LÅTA BLI DET !!!!! ahhh!
Vi gjorde flera pannacotta ( i små vita plastmuggar: lagom dosering), men dom går då åt som smöré !!
Sen gjorde jag julgodis/godis, och även dom försvinner en efter en! TYPISKT ;-)

Smält lite choklad, nougat och nutella och rör samman.
Häll detta över frosties flingor och rör om försiktigt.
Häll i en form och låt stelna i frysen.
Ta ut och skär upp i små munsbitar. Om man vill kan man smälta mörk choklad och täcka varje munsbit med så blir dom (förmodligen) godare, men dit hann jag aldrig...

Sen har jag bakat en GI Tårta som blev jäääkligt god asså!! Och enkel må jag säga!

Krossade nötter röres ner i vispade äggvitor och sockerersättning.
Grädda i ugn (det blir somen marräng).
Vispa grädde.
Varva marrängen och grädden i några våningar.
Längst upp på grädden silar man över lite kakao.
Mumsigt!
En liten kaffe-skvätt till detta så kan man mysa på en hel kväll; med risk för damp innan kvällen är slut! (om du dricker mycket kaffe alltså!)

På tal om damp.
Vi har varit så dåliga på att ge Kevin AD-droppar.
Tydligen fick han två bokstäver för mycket på grund av detta.
AD-HD.
hahahahaha
Skämt å sido.... Barnläkaren sa att barn som inte får sina AD-droppar kan bli hjulbenta.
Kevin ÄR hjulbent. *svälj*
Måste skärpa oss.

Idag fyller Tea-tuffen 26 år! *Har den äran idag....trall...la...la..."
Efter i år tror jag att vi slutar räkna, för nu börjar det inte bli kul längre ;-)
Jag tycker att 25 var en bra ålder ?? Visst ?? Vi stannar väl där då, resten av livet....
Vi kommer imorron å fikar Tea! (Micke springer redan omkring och längtar efter tårta!)

På fredag ska jag och Micke äta lunch/middag (?) med hans arbetskamrater på Thai-restaurangen. Ska bli najs. Måste bara hitta ett pläjs som vill ta emot 3 busungar med öppna armar ;-) hihi Tänk er när dom är 10...- Hallå! Nån som vill sköta 10 ungar i helgen ??? HA HA HA

Nä, nu måste jag sluta tjollra.
Ska väcka Elvin och mysa i soffan, så att han kanske sover inatt, vilket inte händer så ofta :-^ Fast förra natten sov han från 24 - 05:30. Rekord!
Han är 5 veckor imorron, så vi KANSKE får börja sova hela nätter om 7 veckor. *håller tummarna*
Jag siktar på att få sova hela nätter när han fyller 12 veckor, för då började hans syskon sova hela nätter, precis den tiden!

Ha en skön tisdagkväll !
Baj baj

1 kommentar:

Anonym sa...

Fröken är fotoutmanad :) http://frida07.blogg.se/2008/december/fotoutmanad-av-en-skaning-i-norr.html