söndag, december 21, 2008

Baja Maja ?

Fullt upp i helgen med.
Tur att man fortfarande är någorlunda ung så att man orkar med, trots att dom små gråa börjat visa sig hos en del ;-)

I fredags körde vi en tjejfest hos Carro, vilket var MYCKET trevligt ;-)
Det blev glögg, baileys, vin och Baja Maja - eller hur var det nu Tea ?
Smakade då bättre än namnet kan jag lova.
Traditionen om julklapps-leken fortsatte även i år.
Efter ett idogt julklappsbytande på tid, fick jag tillslut en liten keramik-tomte från Källan. Söt som få! Min Baileys såg jag inte skymten av ;-)

Kvällen gick alldeles för fort! Hux flux sa nån att klockan snart var 3 (!!) och jag fattade Nada. Okej. Glöggen hade tagit på och jag var lite snurrig i luvan, men 3 !!! SHIT! Snart skulle man ju upp med barnen!
Som tur var fick jag SOVMORRON av gubben. Och vilken sovmorron sen! Jag vaknade, rätt så utvilad, men kände mej hyfsat bakis, klockan....15:00!! Kan ni tänka er! Det är nog bland det längsta jag sovit någonsin! hahaha

Sen så gick jag med världens bakis-känsla hela dagen, och vad är det då som gäller, om inte SKROV !! Skrovmål med lökringar och smältost. Det kan klåån inte bli bättre en bakis-dag. Dessutom blev det nyaste batman-filmen senare på kvällen och lite ostkrokar.
Det var LÄNGESEN vi hade en typisk bakis dag med sovmorron, skrov, film, godis mm.... Dom förekom visst bara före vi skaffade barn. Så passa på ni som är på gång ;-)
Nån av oss skyllde visst på vinterkräksjukan dagen efter. Vet inte vad jag ska tro ;-) hihi

Lördag hämtade jag upp min brorsdotter Angelica, så att hon skulle få vara hos oss och leka, och sova över.
Snacka om rally här hemma. Ungefär som uppe i mitt huvud. ;-)
3 barn som alla är födda inom 1 år, ungefär som att ha trillingar kan jag tänka mej, för det var riktigt....hmm...rörigt ett tag :-D
Alla vill ha samma leksak, alla vill göra samma sak, sitta på samma stol, ha samma docka, stå på samma plats och ha samma rosa tröjja. Hur fanken ska det gå till?
Tur att då fjärden bara låg och sov som vanligt! 1 barn är för lätt, 2 är lagom, 3 blir lite rörigare, 4, ja då är det verklign full rulle!
Man springer som bara efter och plockar undan, tar ner en apunge från bordet, en som häller ut allt schampo på toan, en som sliter den andra i håret, en som faller och slår sig, och ja...ni förstår vad jag menar. (Tur jag hade sovit ut! hihi).

Nä, det är tur att man inte får trillingar direkt, det kan jag konstatera.

Ikväll sitter jag med lönerna (jo jag vet, det är lite sent...)men jag har jäklar inte hunnit göra alla i veckan, och dessutom ringer pappa IDAG och berättar vilka som ska få lön (extraarbetare som jag inte hört talas om)...hahaha typiskt pappa.

Igårnatt la jag mej 4:00. (Än en gång; tur att jag hade sovit ut till tre samma dag!) Elvin hade sin roliga vakentid från 24-04:00, och äter väl varannan timme, ska rapas, knorras, grina lite och ja, ni vet. Det går inte lägga ner han i vagnen och det går inte lägga sig och sova, men han är inte vildast. Bara lite lagomt...jobbig ;-)
Micke var ute och jobbade från 20:00-4:00 med ren-lastbilen så han hade åxå fullt upp.

SÅ vi lade oss vid 4 (just efter) somna som stockar, och Kelly och Elvin vaknade igen 6:00. Angelica smög in till Kevins rum när hon vaknade, och gissa så glada vi blev när vi hittade dom. Man vet när det försiggår hyss - barnen är knäpptysta!
Angelica hade hittat en fin liten sax, och klippt av Kevin massor av hårtester lite överallt på skallen, bland annat halva pannluggen :-D hahaha SKITKUL! Dessutom hade hon varit "dum" nog att klippt av sig själv håret mitt på skallen, så man kan väl säga att hon har lite tuppkam, dock en ojämn sådan. hahaha
Micke frågade: Men Angelica, vad har du gjort? ´
Hon svarade: Klippt Kevin.
Micke: Får man göra det?
ANgelica: JA.
Så var det med det. Det fanns inte en sekund av ånger eller nån upptäckt av att det kanske kanske hade varit fel att klippt han. Man FÅR tydligen klippa andra, så är det bara, hahahaha.

Ikväll blir det nog lugnt. Lite teve och lugn och ro, skulle inte sitta dåligt.
Micke är ute och jobbar åt pappa, som vanligt, med nå lysen på en av lastbilarna, så det blir väl förmodligen sent inatt också.
Jag får passa på att lägga mej och vila i sängen medans alla barn sover, för det ändras fort ;-)

GO natt på er!

Inga kommentarer: