onsdag, februari 18, 2009

Dagens aktiviteter med energi

Onsdagar och Fredagar är barnen hemma från dagis.
Det betyder i princip FULL RULLE från 7:00 till 19:00.

Imorse åkte jag och bada med Kelly och Kevin 10:00 på simhallen. Elvin fick stanna hos sin farmor. Äventyret med att ta 3 småbarn till badet, kände jag inte riktigt för idag ;-) Syster Kim, Sebbe och Alex hänge på.
Badade en timme, och sen blev det dusch, och sen "Picknick" i omklädningsrummet.
Hämtade Elvin, och stack hem.
Lunch.
Kevin sov 1 timme. Kelly vilade.
Sen började kaoset.
he..he

Jag har gjort en Aktivitets-planering för de dagar då de inte är på dagis. Den sträcker sig 8 veckor frammåt.
Idag innebar det att göra Trolldeg.
Andra dagar kan det vara bokläsning, hoppa/leka, spela musik, göra halsband, måla med fingerfärg, bada, klippa å klistra, bygga lego, lyssna på bok-cd, vara på familjedaghemmet, låna böcker på bibblan, spela piano, ute och leka/skotta, ute och promenera..mm.

Bägge ungarna vill såklart göra PRECIS det jag gör, precis samtidigt och i precis samma bunke.
Det blev en röd och en grön klump.
Och röda och gröna barn. Och kläder.

Efter det skulle jag lära dom att baka. Kelly älskar att baka, och laga mat.
Kevin älskar att äta det. Men så är han ju kille...och SÅ lik sin fader!
Idag ville han dock hjälpa till.

Jag gjorde en LCHF Choklad-cheesecake, som jag får lägga ut receptet på i Träningsbloggen.Svingod. Och inget socker. Väldigt bra för damp-ungar.

Men snacka om att jag tabbade mej.
Nötbotten skulle in i ugn. Sagt och gjort.
När jag tog ut den insåg jag mitt misstag. Skratta inte nu.
Plastfolien hade smält.
Inte så konstigt. Plastfolie smälter vid värme! *faaaaan*
Det var tänkt att jag skulle ta bakplåtspapper. Det glömdes visst bort i all hast.
Var tvungen att göra en ny botten.
Den nya botten gjordes, i princip samtidigt som jag höll på att smälta chokladen, som Kelly började vispa äggen, som Kevin började smaka ur grädden och kletade ner hela området, som en telefonförsäljare ringde, som sotarn kom och ville sota och som Elvin vaknade VRÅLHUNGRIG!! *SUCK*
Hur är det MÖJLIGT att ALLT händer på EN OCH SAMMA GÅNG?
Jag hajjar inte...

SLutresultatet blev gott iallafall.
Efter en timme fick Kelly och Kevin knåda sin lilla Trolldeg. NÅgra figurer värmdes i ugn till och med. Kevins pluttar låg mest utspridda på hela köksgolvet.
(3 gånger per dag måste jag dammsuga köksgolvet. Det löns INTE lägga bort dammsugarn mellan varven. Jag känner mej inte alls som en städ-tant...)

Till middag blev det baconinlindad Kycklingfilé med fetaostfyllning, och en sås gjord på champinjonost, creme bonjour vitlök, grädde och vitlök. *mums*

Kvällen till ära fick vi besök från Mickes kusin Emilia och hennes familj, som kom hela vägen från Nyköping. Det var trevligt! Inte varje dag man får stor-främmän ;-)

Ikväll är det jobb, jobb, jobb som gäller för mej. När det behövs en paus, bloggar jag ;-) hihi

Dags att fortsätta med andra ord!

SNART ÄR DET HELG!

Inga kommentarer: