onsdag, februari 04, 2009

Studera

Nu ska jag börja studera.
En distanskurs börjar på måndag. Ja nu på måndag. Om 5 dagar, så det blev lite snabbt inpå, men det duger ;-)

Jag ska sluta jobba.

Blir distans-studier för mej istället!
Det känns himla roligt ändå!
Jag ville inte "släppa" allt pappersarbetet hos pappa, men nu blir det så.

Jag ska gå två kurser nu, på ca 14 veckor; innehållande manuell bokföring och även SPCS-bokföring, så ÄNTLIGEN får jag lära mej den "rätta" vägen :-) Mer kött på benen brukar man säga.... Har bara haft "fläsk" hittills...haha. Kött blir bra :-)

Sen har jag sökt in på två olika heltids-distans studier, som Ekonomiassistent, så nu är det bara att vänta å se om jag kommer mej in.

Dags för käk för minstingen.
Hej svejs!

3 kommentarer:

SARA sa...

Halkade in på din blogg genom en annan blogg =)
Ser att du har sökt distanskurser...min fråga är vars hittar man distanskurserna? Behöver man ha bra betyg från förut? Har nämligen tidigare försökt få gå någon distanskurs men inte hittat någon.

P@rtyplupp sa...

Hej Sara och välkommen hit!

Jag läser just nu distanskurser via nätet. Dom läser jag hos medborgarskolan.se
Där behöver man inga betyg, och det är oftast bara kortare kurser, men ger en bra grund att stå på inför en "riktig" utbildning.

De andra utbildningarna, som är heltidsstudier distans, har jag mest googlat fram. Har också söktpå utbildning.nu (eller .se) minns inte.
Sen har jag mailat olika högskolor och universitet för att söka mej vidare till rätt utbildning.

Vad är det du vill studera ?

SARA sa...

Ok, jag får kika där då! =)

Jag skulle vilja studera med inrikting ekonomi (jag har redan läst företagsekonomi A+B på Skeria) eller något så man kan jobba som kontaktperson eller med yngre som har hamnat snett här i livet...