måndag, februari 09, 2009

Kurs hit och kurs dit!

Idag har jag varit till stan med lilla Kevin.
Vi var tvungna att kolla upp hans hörsel, eftersom han är så "dålig" på att prata.
De misstänkte att han kanske inte HÖRDE hur man skulle säga alla ord, så därför skulle det kollas upp.

När vi väl var där så fick han prickfritt på alla tester, så nej...grabben är inte DÖV, han är bara inte "redo" att prata än....
Men jag är inte orolig, nog kommer det, som småningom!
Jag behöver egentligen inte en till prat-kvarn i huset...Stumpan i huset verkar aldrig få slut på PRATET!! hahaha
Först vill man att dom ska lära sig prata - sen vill man att dom ska va tyst!!
hahahaha

Ungefär som scenariot med min mamma och min lillasyster, Cindy, som skulle lära sig spela fiol.
Alla vet vi väl hur en fiol låter....i sin sämsta stämma ??! haha
Cindy var så duktig...övade och övade!
Tillslut ropade mamma: Men kan du vara TYST !!!!
Cindy: Men schysst! Du ska ju stötta mej!
Mamma: ..jamen..om du dah spelade bra !!!
*HM*
Jag höll på att dö av skratt...det var ju ändå rätt komiskt! Och ändå gatt jag ju säga; Men mamma, så säg man väl int! Hon gör ju sitt bästa!
hahahaha
Jag hoppas att mina ungar väljer något annat än fiol.

Infoträffen jag hade om LCHF igår gick hur bra som helst.
Jag tror att allihopa skulle dra igång sitt LCHF:ande redan samma kväll, rent av iver! Jag fick nog till och med farfar och farmor att testa ;-) Inte illa!
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna övertyga dessa potatis- och korvälskande generationen till något bättre !??

Hur som helst, så blir det förmodligen en LCHF-kurs ganska så snart (Det var så många intresserade), så jag måste bara sätta mej ner och göra klart kursmaterialet och upplägget så kan jag sätta igång :-)

Ikväll har jag påbörjat mina 2 kurser i Manuell bokföring, och i SPCS-boföring.
FÖrsta delen på bägge kurserna är nu avklarade, och jag måste vänta en vecka tills jag får göra nästa del.
Jag skulle nog helst vilja sitta uppe hela natten och göra klart bägge kurserna på en och samma gång, men nu får man inte det...och det kanske är lika bra !?

Imorron ska jag på min 3:e kurs ;-) hhahahaha (jag vet; jag är jobbig!)
Dax för 2:a träffen i Steetdance.
Det betyder att jag måste ÖVA på förra veckans dans-steg innan jag kör 1 timme för att få fortsättningen av dansen ;-)
Min hjärna går på högtryck !

Inga kommentarer: