fredag, februari 06, 2009

Fotoutmanad igen!

Jag har blivit utmanad av Linda

* Gå in i mappen mina bilder
* Gå till den sjätte mappen (ev. den sjätte mappen igen)
* Välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
* Visa bilden på bloggen och skriv något om den.
* Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.
* Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.

Har som sagt blivit utmanad tidigare i detta ämne, men det gör inget, för jag har ju som nyligt bytt dator, och därmed är alla mappar rensade, sorterade och det mesta ligger på den externa hårddisken.
Jag har en mapp på "skrivbordet" med bilder. Den 6:e mappen hette: Onyttigt. Den 6:e bilden blev denna:

Behöver väl egentligen skriva något mer om denna, då mappen "Onyttigt" säger allt jag vill ha sagt med den ;-)

Jag har aldrig ätit så lite godis någonsin, som jag gör nu.
Jag kan bara tänka tillbakas då jag och Micke flyttade ihop till huset på Åkervägen, då jag var 18 år och Micke 23 år.
Då kan man snacka om Dumle-beroende! Jag har skrivit om det förr, men kan skriva det igen.....
Vi köpte var sin Dumle Snacks på kvällen. (Oftast varje kväll). Såg film. Åh nej! Påsen tog slut! Pausade filmen. Åkte iväg till Statoil. Köpte var sin ny påse. *lycka* Såg klart filmen. Suget ökade. Men det kändes dumt att åka dit igen (pinsamt mest!)och köpa en TILL påse, så vi sa: Vi köper en imorron istället.

*hurrven*
Inte konstigt att vi mådde dåligt, var trötta, ont i magen, ingen energi till motion eller annat, och trött var man på jobbet....*suck*
Jag har kommit mej upp ur socker-träsket, vilket jag trodde var en omöjlighet för Västerbottens största godis-råtta...och OJ så enkelt det var egentligen!
Nu vet jag vad som funkar (och INTE FUNKAR!) på min kropp, så jag får begränsa mina kolhdrater, så slipper jag både SOCKERSUGET, trög mage, min VÄRK, tröttheten, illamåendet, viktuppgången och mycket mycket mer.
Visst är det härligt när man ÄNTLIGEN hittat nåt som funkar !!

**

Jag utmanar ALLA som läser denna blogg, för jag hinner inte gå in hos alla och länka idag, så jag hoppas att så många som möjligt hakar på ;-)

Let me know!

Inga kommentarer: