måndag, februari 02, 2009

*najs*

Har ju glömt uppdatera på ett tag nu, vad gäller köks-projektet...

Fredagkväll lade vi in köksmattan.
Eller jah....
Micke och hans pappa lade dit den, och limmade den.
Själv var jag hos en kompis och planerade möhippan, som vi skulle hålla för Marina dagen efter :-)
Jag for då dom började, och kom hem då dom var klara! *lyxit*

Hä blev då skitsnyggt! Å ÄNTLIGEN behöv man int gå med foppa-skor inomhus för att köksgolvet var så ofrsächt!
Barnen blev jätteglada - sprang omkring på golvet, rullade och kastade sig helt överlyckligt! Jojjomensan barn, det är inte alla som har sån LYX att dom har ett nytt golv ;-) hahaha Dom lär sig då vara nöjd över sånt man kanske inte ens tänker på i vanliga fall...det vill säga; när man INTE bygger om!

Hela lördagen gick åt till Marinas möhippa och Jens svensexa.
Snacka om en hel dag med kära vänner, skoj, lyx och fest :-)
Själv apade jag mej mest på byn, medans Marran skaffade in kärleksråd ;-) he he
(Själv har jag inga bilder från dagen, men kanske nån kan mejla dom till mej ??)
Snacka om avis jag blir på Marran, som fick både ansiktsmassage, fotmassage, plockning av ögonbryn, färgning av ögonfransar och mycket mer...LYX !!
Kvällen avslutades med grabbarna uppe på Solia, och jag kan inte mer än säga att jag hade hur kul som helst! Bästa dagen hittills i år ;-)
Våra små trollungar var utplacerade ;-) hos Kim, min mamma och Mickes mamma. Det hade gått bra med alla 3 så det känns ju bra.

Jag och Micke sov till 11:00 på söndagen och sen fortsatte vi med köket.
Jag skruvade ihop köks-ön, och micke satte upp listor, satte upp nya uttag å sånt.

SÅ NUUUUUUUU mina vänner; kan man (nästan) säga att köket är klart :-)
Oj, en TOMHETS-känsla dök upp så fort vi sa det i söndags. Inget mer: bygga i köket ?? Vad ska vi ta oss till ??
Ja...jag tror nog att hallgolvet och den nya trappen kommer att sysselsätta oss ett tag, men ändå....no more kitchen! *fliiin*
Det känns så jäkla skönt nu när köket går att använda: alltså att kunna gå på ett färscht golv, att kunna använda köks-ön som avställningsyta och att kunna titta sig runt och känna sig NÖJD! Härligt!

Som sagt; nu funderar vi på vilken trapp vi ska köpa. Vi har fått några modeller att välja bland, men har inte riktigt bestämt oss än....
Sen MÅSTE vi ta tag i hall-golvet! Jag är gode less att gå igenom en hinderbana varje gång man ska in och ut ur huset, eftersom hall-golvet är mycket lägre än övriga golv, och där ligger också unitskivor och isolering....*suck*...och en jävla massa skor!

Imorron kör jag till skellefteå på kvällen; Dax för min första Streetdance-lektion! jihooo vad jag längtar! Ska bli kul att se om man har koll på armar och ben !?? Förmodligen inte. Jag vet inte sist jag hade kontroll på dem, så det kommer bli pannkaka av alltihop!

Sen så har jag också anmält mej till studier, som börjar på MÅNDAG! Snabba ryck igen :-)
Det är om bokföring, SPCS, och allt som har med det att göra.
2 av kurserna är på distans, 2 är "På rikko" i skellefteå. Mera körning.

Nä, nu måste jag skriva typ 100 arbetsgivarintyg och sen förbereda för min FÖRELÄSNING som jag ska hålla på söndag-kväll om LCHF !!

*najs*

Inga kommentarer: