lördag, februari 07, 2009

Hur man tjänar miljoners triljoner:

Go´morron allihopa!
Äntligen Lördag! :-)
Jag älskar lördagar!
Trots att jag får en liten panik-känsla över att helgen snart är över, så är det ändå härligt att vakna upp; hela familjen i sängen som mysar och ser på Disney Channel och bara njuter av att alla vecko-rutiner kan läggas åt sidan för en dag!
Åkej åkej, ungarna skriker efter välling alla tre, både jag och Micke är supertrötta, det är kallt i huset och man vill egentligen bara dra det varma duntäcket över huvudet några timmar till...men ändå; Det är HELG!

Idag ska jag "Plugga" in vad jag ska gå igenom imorron på Informations-träffen på Vuxenskolan (18:00-20:00). Det blir spännande! (inte att plugga, utan själva träffen!).
Vi ska åxå sätta ihop IKEA-garderob-systemet i hallen idag, så det blir lite ordning och reda.
Åsså blir det lite pyssel med barnen, dansa till upp-poppade-Barnlåtar, bygga lego och allt vad det kan vara. Det är så roligt på helgerna, då vi alla kan busa tillsammans, och man ser hur glada barnen blir!
På fredagar är dom ju lediga från dagis, men då är det bara jag hemma, men dom är så lyckliga att få umgås med mamma och/eller pappa.
Igår byggde vi lego, vi "hoppade" hopprep (Jag vet inte om man kan kalla Kevins gung för hopp...??), Kelly gjorde halsband med pärlor, vi ritade, Jag läste boken om "Skönheten och Odjuret", vi lagade mat tillsammans, Kelly och Kevin dukade, vi pott-tränade allihopa (utom jag hehe) och ja...hade fullt upp hela dagen!
Det är så mysigt!

På måndag ska jag till Skellefteå med Kevin, på hörseltest.
Han kunde inte säga 10 ord vid 18-månaderskontrollen, så då måste dom kolla hörseln, ifall han kanske inte HÖR hur man ska säga orden.
Jag tror han hör bra, för om man viskar tyst: Vill du smaka?..ja, gissa en som blir exalterad!? hahaha Vårat lilla matmonster....
Men han BEHÖVER inte prata, för han gör sig så bra förstådd ändå. Alla förstår precis. Och han har egentligen samma ord för allting, men olika tonlägen, och till och med Kelly förstår vad han menar, och översätter åt oss; typ: Kevin vill ha vatten!
Jag tror det kommer, när det "klickar till" för han...Ungefär som med Kellys pott-träning. Just nu vill hon bara inte pinka på pottan, men däremot gör Kevin det, så man mognar väl på olika sätt. Det kommer nog tillslut, egentligen inget att oroa sig över....

Däremot vore det BILLIGARE om bägge kunde lära sig gå på pottan..hmm..
Våran dags-förbrukning av blöjjor vill ni nog inte veta.
Annat som massförbrukas här är:

*Ägg, smör, ost, grädde, creme fraische, köttfärs, hallon (haha, mitt fel!)
*Välling (Mina barn ÄLSKAR välling...Vägrar inta vanlig frukost!)
*TVÄTT! - den snurrar på mest hela tiden (tur vi har gratis vatten!!)
*DISK - minst 1-2 maskiner/dag
*Blöjjor och våtservetter! (skulle man vinna en årsförbrukning av dessa skulle man tjäna miljoners triljoner!)
*Bränsle (det blir många vändor åt och fram till NOrsjö, med 2 olika bilar dessutom).
*Leksaker (hur många leksaker håller egentligen måttet?? Dom pajjar en efter en..)
*Matrester (men det är inte barnen som äter dem; utan vovvarna får "glassa till det" mest varje dag *fliin*). Hundmat förbrukas det åxå en hel del av...
*KLÄDER! (Barnens kläder blir skitiga direkt. Ombyte varje dag. Och sen växer dom ur dom nyinköpta storlekarna, och man måste köpa in ännu en storlek. Och det vore ju praktiskt om Kevin kunde ÄRVA lite kläder av Kelly, men icket...Han och Kelly har samma storlek, och därför måste vi ha många plagg av varje storlek. Och sen det där med färger....Kevin får nog vänja sig vid att ha rosa ibland, lila ibland, och blått lite mer sällan...hihi)

Jag orkar inte fortsätta.
Får faan migrän, då jag tänker på det
;-)

Inga kommentarer: