onsdag, februari 18, 2009

Smiska sina barn?

De flesta föräldrar tycker att det är fel att "smiska" eller slå sina barn.
Jag har försökt med en annan metod.

Jag har kommit på att det bästa man kan göra är att ta med sitt barn ut på en åktur med bilen och prata.

Några säger att det beror på vibrationerna från bilen, andra tror att det funkar tack vare tiden borta från andra distraktioner som TV, videospel, PC'n ect.

Oavsett - Barnet lugnar ner sig och slutar direkt efter bilturen upp med att uppföra sig illa.

Det mest fantastiska är att jag bara behöver gör det en enda gång.

Jag har infogat en bild från en av våra turer, ifall att du skulle vilja prova denna metod själv.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Jag räknar med att samma metod fungerar med syskonbarn, barnbarn, dåliga grannar och folk med dålig inställning....

Inga kommentarer: