måndag, september 14, 2009

Lätt att beställa....*suck*

Igår beställde vi grejjer för flera tusen...
Tänk att det kan va så kul att klicka på "Beställa", "Lägg i kundkorgen", osv....
Farligt enkelt, blir fort farligt dyrt ;-)

Denna gång blev det en våningssäng till barnen.
JO, vi kom ju på att snart kommer det en bäbis (mindre än 4 månader kvar), och jag började fundera; >Hur klåån ska vi rymmas ???
Kelly och Elvin sover i "Lekrummet", medans Kevin har sin säng i vårat rum.
Men Kevins säng ryms där inte längre, när bäbisen ska sova i spjälsäng i vårat rum, så något måste göras.....
Kom på att våningssäng löser problemet, och så fick det bli.
Nu får alla 3 sova i samma rum, och det blir väl en lätt kaotiskt tid ett tag kan jag gissa ;-)
Kevin vill nämligen inte sova på kvällen. Svårt att stanna av.
Vi, helst PAPPA, måste ligga och söva han i sängen; och det slutar alltid med att Pappa sover som en stock och Kevin kliver upp och undrar vad vi ska hitta på nu då =)
Ja, väldigt enerverande, energislukande och jobbigt, men vad gör man ??
Så blev det i samband med att han började på dagis.
Och det är ett år sen nu, när jag tänker efter....
Vi som har sagt; han har sovit i vårat rum någon månad...jo tjena; det är 12 månader!!
*suck*
De andra barnen lägger vi i sängen, säger "Go natt" och stänger dörren, sen är det tyst och lugnt och dom somnar rätt så fort.....Inga problem.
Men hey, vi kan ju inte ha det problemfritt med ALLA barn, eller hur ??? ;-)

Nu ska vi iallafall försöka få dem att sova i samma rum.
Kanske vi får "Eget rum" fram till Januari ?? Rena rama lyxen....

Sen har jag även beställt tyg via nätet...
Ett rosa/lila prinsesstyg, och ett blått "Cars"-tyg.
Av dem ska jag sy som en gardin med fållning (eller vad det heter) både uppe och nere på tyget. Där sticker jag in en vajer som jag i fållningen upptill fäster i tak, och i fållningen nertill fäster i sängen. Då får dom en egen "koja" med sina favoritfärger, så kanske dom tycker att det blir mysigare. De kan dra igen "gardinen" när de ska sova, och ha öppet på dagen...*myys*
Som småningom ska det dit en rosa vägglampa och en blå vägglampa, för att göra dem hemmastadda i VAR SIN säng. Annars blir det nog lätt att Kevin vill klättra upp till syrran....och då handlar det inte om att MYSA!
Jag berättade förresten en saga igår; som handlade om att prinsessan sovde uppe i deras våningssäng, och prinsen sov nere.... HE he he, jag tar till alla knep jag kan =)

Sen beställde jag ett Tingeling-tyg som var otroligt snyggt!
Jag kan inte bestämma mej vad jag ska sy av det; antingen gardiner eller påslakan eller varför inte ett överkast ????
Ja, det blir spännande att se när det kommer....
Jag känner mej som ett litet barn som väntar på jultomten....hihi
Det här ska bli spännande!
Jag har ju dessutom fått en gammal symaskin av mormor nu, så vi får se om jag kommer överrens med den rackaren ;-)

JO, sen så beställde jag lite barnkläder från H&M. Barnen växer ju så det knakar !!!
Tänk så fantastiskt roligt det är att shoppa på nätet!! ha ha
Och som jag sa: Enkelt!
Några musklick och snart är kläderna här!
Säkert mycket billigare än om jag åkt iväg till stan för att handla samma kläder... (Det blir ju lätt mycket mer än det.....;-)

Nåja, nu har jag handlat färdigt för ett tag (tycker sambon) he he
....men inte jag ;-)
Jag vill handla MER!!! =)

Inga kommentarer: