söndag, september 20, 2009

Familjesöndag

Idag fick jag värsta långa sovmorron till 10:00.
SÅ j ä v l a skönt!!!
Jag har en sån fantastiskt underbar sambo som låter mej sova varje helg =) Jag är en riktig morronsovare; och nu, mer än annars, har jag verkligen behövt SOVA!!!
Det tar på krafterna att va på tjocken för fjärde gången på 3-4 år..... Det är faktiskt först NU jag känner att det faktiskt är ganska jobbigt att vara gravid! Min lättaste graviditet var min förra; då jag väntade Elvin. Vette klåån varför men, det gick verkligen LÄTT! Nu känns det att jag har 3 till att ta hand om, förutom mej själv och min sambo (han är inte heller den lättaste....hahaha), och våra 3 vovvar.....Jag blir svettig bara jag tänker på det! ;-)

Käkade Frukost.
Sen blev det simhallen för hela familjen, ja, även mina syskon med familj.
"Picknick" under badet; Glasstajm, och sen fortsatt bad =) *myspys*
Vi tyckte det var så mycket folk i barnpoolen, så vi tänkte att det kanske var lägligt med en glasspaus; och när vi steg upp ur badet och började käka glassen insåg vi att barnpoolen blev tom.
Alla 7 barn satt nu och åt glass tillsammans med de 6 vuxna, ha ha ha! Snyggt.....

Efter badet bestämdes det Pizzatajm för allihopa.
Jag var inte så sugen, så det blev bara en liten pizza-slice för mej. Ouch...inte så gott egentligen.

Sen hem och gå en promenad med barnen, ner till bron och ner till sjön. (ca 1,3 km dit).
Kastade sten och kände hur sjön skapade ett lugn i huvudet och i kroppen...*avslappning..*
Vattenvågor måste vara det mest rogivande som finns!
Man får bara en känsla av att.....VARA! Leva här och nu!

Vikken härlig dag vi haft! En riktig familjesöndag.
*
Imorron kommer Elvin-gruppen hit 9:15.
Då blir det fika och och lite surr =)
Det är så trevligt att bara sitta och prata (vuxenspråk) bland andra vuxna för en stund ;-)
Dessutom är vi en sån härlig grupp som passar jättebra ihop, och har ungefär samma "problem" och situationer. Det är jättehäftigt!

Efter det får vi hoppas på att vädret bjuder på en Powerwalk i härligt väder...... ;-)
Jag längtar till en PROMENAD !!!!!!

Nu ska det städas för dagen, och sen ska jag ha ett möte med Tem-Pur Kudde.

Inga kommentarer: