fredag, september 18, 2009

Proppmätt och med insulin-cirkus =)

Idag har vi haft "Avslutnings-träff" med föräldragruppen (Kevin-gruppen).
Det blir säkert fler träffar i framtiden (får vi väl hoppas!), men inga som de senaste 2 åren; i snitt 1 träff/ månad (förutom sommaren).
Nu är busungarna 2 år, och det börjar bli svårare att hitta "luckor" då alla är lediga och kan träffas och surra och fika en stund.
Det har varit SÅ TREVLIGT i dessa 2 år, och jag kan inte ens fatta det jag skriver: 2 ÅR!! *gaahh*

Så idag gjorde vi lite speciellt....
Vi beställde hem en smörgåstårta, och sen köpte jag hem en massa ingredienser till go´fika =)
Den som inte blev proppmätt idag har inte ätit ur det ;-)
Jag är alltså mätt ÄN!!
Vi träffades här hos mej 13:00 idag, och satte igång och fikade.....till 15:30!! ha ha Då hade vi typ ätit non-stop!! =) *HÄRLIGT*
Men vi är ett härligt gäng, med härliga ungar, så det blir tråkigt utan våra månadsvisa träffar i framtiden....*snyft*

*
Igår fick vi hem de sista tapetrullarna som fattades i hallen.
Hhhhmmmm..."nån" har förlagt de förra vi köpte nånstans, och denne "nån" har ett guldfisk-minne så han vet inte längre vart det där "super-braiga" stället är längre....så vi fick beställa hem 2 nya rullar...*typiskt* (jag har funderat på att börja skita pengar. Vi får se om det blir av. Då får han ha sitt guldfisk-minne bäst han vill....)

Igår kom dem, hur som helst, och jag tapetserade genast det som återstod i hallen; dvs 1,5 rulle tapetsering. Rasande fort gick det. Jag var på topp. Jag var TAGGAD!!
Sen började jag måla dörrkarmar. Gick över till fönsterbrädorna och fönsterkarmarna. Målade "valvet" in till köket. Målade hela murstocken som var lite sådär flammigt skitigt vit-gul före.....Målade lite här och lite där.... Sen fick jag ge mej. *hehe* Skulle kunna fortsätta i evigheter. Och sen ångra mej. Typ.
Micke satte upp listor (alltså inte sånna man skriver...hihi) i hela hallen, så nu blev det ÄNTLIGEN någorlunda klart i hallen...
Nu fattas bara lite småtjafs; såsom 2 stycken portaler, en fet ek-golvlist, fina dörrkarmar till ytterdörren och att sätta igång golv-värmen =) Inte så mycket alltså ;-)
Jag gick och lade mej 1:00, och Micke 3:00. Vi var ju tvungna att bli klara nångång... ;-) *jäääsp*

*
Imorron ska jag å syrran se "Kvinnan som lekte med elden" här i Norsjö Bio.
Före det är det Invignings-Middag på Food Corner.
Så det blir mysigt! Skönt att se film med syster, och veta att sambon tar hand om barnen där hemma =)
På söndag blev det visst grabbarnas tur att se den.
Nu för tiden kan man inte gå parvis och se film, eller äta på restaurang. Det är så svårt att hitta barnvakter. Nä, nu får en ur varje familj "offra" sig att stanna hemma medans den andra hälften är ute och har kul ;-) Sen är det "bänk-byte". Avbytarbänken får ut och ha kul och A-laget stannar hemma med barnen..... Funkar himla bra, om än det är lite trist att aldrig göra något parvis...ni vet...det här med kärlek. Ja.... fråga inte mej vad det är, jag har bara ett svagt minne att det fanns stunder man hade tid till det också...(jag börjar nog åxå få guldfisk-minne ??).... Lika bra att glömma ;-) hihi
Jag kan utöva mina kärleksord på syrran under bion istället. Och räcka över en ros under middagen. Ta henne i hand när hon tycker att det är en gripande scen osv.... Visst syrran!???
Lika bra att vänja sig! :-P

*

På måndag är det träff här hemma hos mej igen.
Men då är det en annan grupp; Elvin-gruppen =)
Så det blir trevligt!
Elvin är född först i gänget, och han fyller 1 år 29/10 (redan!!!), så nu kommer bara "småbäbisar" ;-) (och mammorna förståss!! ha ha ha)
Bara fram med fikat och kameran igen =)

*
outch....jag är så mätt jag tror jag ska spricka.
Bäbisen har då kickat och sparkat ändå sen vi började fika; så den har nu en liten insulin-cirkus snurrandes framöver ;-) Det här lever vi länge på Miniplupp och jag....
Iqwell blir det lugnt.
Soffan. En filt. En film. Och vatten.
Det är inget annat som ryms.
Vi lär väl somna bägge två innan förtexten är slut på filmen....så känns det.
Men det är så HÄRLIGT!!
Mätt - utarbetad från inatt - och efter att ha haft en toktrevlig dag med gänget; det kan nästan inte bli bättre =) =) =)

Go kväll på er!
NU ÄR DET HEEEELG!!!