söndag, mars 09, 2008

Avskedsmiddag

Igår for vi ju till Skellefteå på dop.
Halva tjocka släkten var där, och det är ju som vanligt kul att alla träffas! Vi träffas ju rätt så ofta...alltid nåt dop på gång ;-) hehe
Snart blir det ju 2 dop till, på mina syskonbarn.
Man kan tro att vi är kaniner!! hahaha

Efter dopet åkte vi och handlade litegrann, vi syskon med familjer.
Sen bar det av till Tatung, för att äta en avskedsmiddag innan vi åker. (vi gillar att hitta olika anledningar att "festa till", eller parTHAIa som vi kan säga nu..)

Brorsan tyckte vi var modiga som kom dit för att äta, 6 vuxna och 5 småbarn. Men det gick då vägen! Inga oförutsedda händelser. Och personalen är ju så underbart snälla med barnfamiljer...ordnar barnvagnsplatser, hämtar extra stolar, barnstolar, extra tallrikar till barnen, frågar om dom ska värma nån barnmat osv.... Jättegulliga!
Sen beställde vi mat.
Jag tog en stekt kyckling med cashewnötter och Micke friterad kyckling.
Då sa hon: Jaha, det blev ingen plankstek och Black & White idag ??
hahahahaha Ja, jag vet...vi äter där ofta. Förra lördagen var det sist....

Måste bara få berätta om sist vi åt där med hela familjen....hahahaha!!!
Uppklädda för middag, förbokade platser, ja, allt ordnat lixom.
Servitrisen kom och frågade vad vi ville dricka innan vi skulle beställa.
Pappa och mamma höll fortfarande på att stöka på, och hade inte satt sig än. Sen vänder sig pappa om, till mej eller KIm. Trodde han. Istället blev det till servitrisen; och sa: Kolla, visst är jag fin idag!!
Hahahaha Guuuud va vi skrattade! Servitrisen skatta hon med!!
När hon senare kom med maten, sa hon; Åsså han med fin-klea (finkläderna)! och gav han maten. Ja, då fick vi skratta lite mer !! hahaha
Det är sååå typiskt pappa att ALLTID göra bort sig då vi är ute! Det är ALLTID NÅT! hahahaha Ja, han var då fin iallafall! :-)

Efter att vi ätit på Tatung, for vi hem tillsammans hem till oss. En kompis till kom och joina.
Det blev Melodifestivalen, och sen en film som var 2,5 timme lång.
Jag somnade efter 1,5 timme, vilket INTE är vanligt! Men om vi säger såhär; DEN VAR INTE BRA !!!
Jag sov på golvet på mage. Efter 1-tiden hade alla åkt hem, så då fick jag lägga mej i sängen.
Imorse då jag vaknade hade jag stora märken vid hals/bröst-partiet. Såg först ut som sugmärken, så gissa om jag blev lycklig ? TYp, vad hände EGENTLIGEN ???? :-) hahaha Nädå...sen såg jag att märkena passade perfekt in på min hand och fingerstorlek. Det var från då jag somnade på golvet, då hade jag tydligen handen på bröstkorgen, och jag har ju extra ömtålig hud, så det lär ju bli blåmärken...hahaha Så jäkla fult!

Igår spikade jag upp ett överkast för fönstrena i sovrummet. Lillgrabben har nämligen börjat vakna mitt på natten för att äta en gång (gjort det i 2 veckor nu) och sen har han haft morron ca 5:50.
Först och främst har han bara fått 6-månaders välling, vilket gjorde att han blivit hungrig mitt på natten också.... Nu har vi gått över till 8-månaders välling. Så inatt vaknade han inte och var hungrig.
Sen sov han till 9:30, trots att han somnade just vid åtta igår kväll...tack vare överkastet gissar jag!
Så nu får vi äntligen sova igen!
Men gissa vilka problem vi lär få i Thailand med sömnen.... Dom är ju van att det är bäcksvart i rummet då dom sover. Jag blir lite nervös vid tanken...
Men ändå, det handlar om 3 veckor. Det överlever vi!

Nu ska jag städa lite i köket, plugga inför Gi-träffen ikväll (Det är REDAN sista träffen på 6-veckorskursen!!!), och sen ska jag nog slappa.... Börjar känna mej rejält snorig !

Ps. Tea: vi kan ta långrundan på onsdag.....!!!

Hej svejs!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Tror inte det är midnattssol i Thailand så det blir nog mörkt nog om nätterna :)

P@rtyplupp sa...

Jaaa !! smart !!
Det tänkte jag inte på!! hahaha
Som med allt annat vill säga.....haha ;-)
Kram !