söndag, mars 02, 2008

Våran lyxhelg....

Som ni ser i tidigare inlägg så fick jag det mesta inhandlat.
Och lite mer därtill. he he

Helgen började inte så bra, då barnen grät då vi lämnade dem hos mormor och morfar i Malå....Jobbigt..... Dessutom var dom lite varma, iallafall Kelly hade lite feber och var hängig så det kändes ju lite sådär... Vill mest va hemma och mysa med hon då hon är sådär....men jaja....det gjorde ju mormor och morfar istället och det funkade det me!!

I stan shoppade vi lite; jo just ja, glömde skriva i förra inlägget att vi köpte ju en ny bilstol till Kevin!!
Äntligen kan han ha både vinteroverallen på sig, och sitta fastspänd i stolen!! najs !! Han har ju varit så stor, ändå sen födseln, att han nästan inte kunnat ha vinterklea på sig.... Men nu jäklar! :-)

Checkade in på hotellrummet. Det blev ingen svit, då ALLA 4 hunnit bli bokade! Det var nämligen folk från alla världens hörn på Scandic: Draghunds SM var i farten...
Team Russia, Tysklan mfl. åt vi frukost med.
Konstigt att man börjar prata med utländs dialekt då man vistas med andra nationaliteter...typ "Njet" osv.... Man får ju skämmes !!! hahahaha

Micke såg hockey, och jag shoppade. Köpte biobiljetter och bokade bord på Tatung.
Hyfsat bra stämning på restaurangen. Norsjö-borna sjön AIK-ramsor hela tiden, och TYPISKT att vi hamnade i bordet bredvid dem. Det blev kastade jordnötter och en massa ståhej...
Maten blev den klassiska Planksteken och den var PERFEKT !!
Tog även en efterrätt: Vaniljglass med friterade bananer, frukt och grädde!! MUMS!!

Klockan 21:00 blev det dax för bio: JUMPER!
Jättebra film! SOm vanligt blir jag så inne i filmen, att efterråt funderade jag lite på innehållet och sen börjar jag alltid undra om det går i verkliga livet! Ja, att "beama" sig från ett ställe till ett annat ?? hhmm...Måste träna på det lite mer. Tänk vad effektivt!

Hotellfrukosten åt vi 10 mintuer innan den stängde, alltså 09:50.
Vi ställde ingen väckare, utan vi tänkte att vi skulle sova ut och skulle vi missa frukosten skulle vi äta "ute". Micke vaknade HUNGRIG så ja...det blev en frukost.

Shoppade lite mer, och sen åt vi faktiskt en pizza!! Ja...jag åt bara upp 30% av pizzan. Då blev jag mätt. Pappa fick resten av pizzan, då vi hämtade han någerst i nån by, där han lämnat nya lastbilen för montering......

Sen har jag haft GI-kurs, träff nummer 5 av 6 !! Sista träffen nästa söndag!! Oj vad tiden går !! Men dom är SÅÅÅÅ duktiga mina kursmedlemmar!! *Hejja hejja*

Nu blir det att se TV, sen kryp isäng.
Vi får se om Micke är hemma imorron, han är inte riktigt frisk (??) och barnen har blivit sjuka (feber och snorig), så....det blir nog lugnt imorron.
Fast jag måste ju ut å prova min nya vinter-springar-dräkt!!!

Go natt på er!

Inga kommentarer: