måndag, mars 10, 2008

Fixa å trixa

Idag är det en liten fixar-dag.

Skriver ut bokningsbiljetterna till alla flygresor, som man får på mailen nu för tiden.
Skriver upp alla viktiga telefonnummer, tex till dom som har nyckeln till huset, till Apollos kundservice (man måste visst ringa dit 24 h innan hemresa för att få veta exakta flygtiderna hem...), till en som heter Pao i Thailand, som kör en med buss, taxi eller moppe och fixar det mesta har jag hört ;-) HOn är en bekant åt han vi lånar huset av.
Sen ska alla bokningsnummer och allt sånt skrivas upp, så att man har dem tillgängliga.
Kopior på passen, reseförsäkringen och kreditkorten, ifall man tappar orginalen.
Planera en eventuell res-rutt. Jag lär ju irra omkring som en galen gås, om jag känner mej rätt....typ... Jag vill vara på alla ställen samtidigt!

Vi har planerat in Fantasea, åka över till nån ö för att kika in dom härliga stränderna, gå på Phukets aquarium, alltså ett ställe som är under vattnet och visar vattenlivet live, vad jag har förstått. Kanske några fler aktiviteter, innan vi beger oss av de 50 milen upp till huset.... *puh*

Vi hade tänkt åka till Bangkok också. Mest för shoppingens skull. Och det är ju ett antal mil dit också, jag tror han sa 30 eller 40 mil dit. Vi får väl se hur mycket man orkar egentligen.

Sen har jag lovat mej själv massor med massage och spa. Hahaha, jag har ju med mej barnvakten !! hahah Måste ju passa på då de har så bra priser!
Har även tagit med mej 2 av mina favvobyxor, som Marran tipsade mej om, för att sy upp nya byxor, i mindre storlek (!!). Ska bli kul!
Hade väl tänkt få med mej en uppsättning kavaj, kavajbyxor och en skjorta hem åxå...gjort efter mej, och inte efter några små italiano-brudar utan underhudsfett och mini-axlar! he he

Sen är det bara städning, tvättning, diskning, skurning, packning, förberedelser och resfeber som gäller....piece of cake med andra ord ??? Eller NOT !!
Hmm...
Men jag vet ju, resan lär ju gå svin-fort, och snart sitter jag hemma i min kontors-stol igen och bloggar som faan! hahaha
Bara att njuta av läget och ta vara på varje sekund!!!

På med disk-hanskarna!

Inga kommentarer: