torsdag, mars 06, 2008

En gamling på Coop....

hahahahaha
Idag var jag och handlade med Kevin på Coop.
Kevin låg i en kundvagn med "bilstol" och halv-sov.

Jag stod vid mjölk-disken, alltså längt in i butiken, när en gamling kom fram och frågade:
- Ska du till kassan nu ?
- vaa ??
- Ska du till kassan nu ?
jag svarade: -nja..det ska jag väl.
-FÅr jag åka med ?? åsså flina han.
- hahaha ja, om det då gick! Ska du byta plats med barnet eller ?? :-)
Sen sa han hur fina barn är, och att han hade haft egna en gång i tiden, och att han var så rädd att göra dom illa å sånt..Barn är så snälla och goa, sa han.
Sen började han svära över dom som misshandlar och skadar sina barn. Han berättade om en nylig händelse, då mamman och pappan hade kastat sitt barn på 8 månader i väggen, och han kom in med brutna armar och ben. Han blev rasa-tokig!
-(ja, jag höll ju med)

Sen höjde han rösten rejält och sa:
- Ja du vet ju dom här STORNEGRERNA som bodde på Kronan ??!! Gud så förbannad jag vart på käringa som hade en dotter med sig en gång... Vettu, hon var stor som ett hus, vattnet i dikena skvalpade då hon gick, hon var rent en tjock-neger !!
-ööhh...jaha ?? sa jag och skrattade
- Jo, jag satt i bilen, och kvinnan där gick så fort att dottern inte hängde med. Mamman tog tag i dottern och ruskade om henne och skällde på hon för att hon gick så sakta. Men då tänkte jag; gör hon det en gång till då tar jag ihop henne!
Och mycket riktigt, mamman tog ihop dotterna och dottern började stor-tjuta och tog sig om armen! Då gick jag ut i bilen och gick fram till kärringen. HOn var så stor, och hade stor-tissa vetta, med en kappa över. Men jag tog tag hon fram i bröstet och lyfte litegrann och sa: Jävlar om du tar i flickan en gång till då anmäler jag dig! Du ska vara rädd om flickan! Du tar inte i henne en gång till för då jävlar !!
Jävlar så arg jag blev, sa gubben.

-ja... men det var rätt gjort sa jag. Barnet kunde ju inte försvara sig. Hoppas att hon slutade behandla hon illa då!
Ja, gubben fortsatte jämra sig och var gud-förbannad.
Det roliga var egentligen det i början då han höjde rösten och sa: du vet, stornegrerna på kronan !! hahahaha

Ganska intressant att börja prata med människor man inte ens känner, då man är och handlar. Man får som nya synvinklar.....

Inga kommentarer: