måndag, mars 10, 2008

vaccination och väskbyte

Ja, nu har jag kollat upp det där "larmet" det gick om barn som fått mässlingen utomlands, och dom i Umeå tyckte att Kevin skulle få en vaccination mot mässlingen och allt det där, innan vi åkte.
Gränsen går tydligen vid 9 månader, men han fyller 9 månader mitt i resans gång, så han får det 10 dagar före sin 9-månadersdag.
Kelly fick detta vaccin då hon fyllde 1,5 år så hon behöver inte ta nytt. *skönt*

Vi fick en tid redan imorron klockan 11, så det blev snabba ryck!
Känns ändå skönt att ge han vaccin, för TÄNK om han skulle bli sjuk !!! Hemska tanke....

Packningen då ?
Ja, idag har jag packat i, packat ur, bytt väskor, packat i, packat ur, sorterat bort, packat i, bytt väskor.....typ tusen gånger.
Tillslut var jag tillbaks till väskan jag började med, fast med färre saker.
Så nu väger stor-väskan 30 kg, och våra handbagage 8kg tillsammans. 2 kg över, men jag vet ju inte hur bra min våg är....Kan lika gärna vara 2 kg för mycket...

Tydligen så fick man inte packa in några som helst saker i vagnen, gäller även blöjpaket. Jag mailade "mitt" flygplan idag och frågade. Dom har tydligen blivit hårdare. FÖrr har jag tycktes hört att man fifflat ner ett och annat paket.
Så DET tar inte lite plats vill jag lova!!

Imorron är det 4 dagar kvar. Nerverna stiger!
Men det ska bli så jäkla skönt att få lite VARM semester med hela familjen, utan tvång att bygga, riva och renovera!! Bara slappa..... :-)

Ikväll hade jag sista GI-träffen innan resan, och det är ju såklart sorgligt att bara "Lämna" alla att klara sig själv, samtidigt som att jag tycker att det blir skönt att hämta in lite inspiration, motivation, energi för att komma tillbaka med humöret på topp. För nog tar det på krafterna att föreläsa, ge bort energi, motivera andra osv. Man tar från sitt eget bagage....och jag måste bli bättre på att fylla på det bagaget, så att jag inte bara tar och tar....
Men jag hoppas då att alla mailar mej och berättar hur det går, om de stöter på problem eller bara vill berätta hur bra det går !! Jag finns ju till ändå, trots att jag är på andra sidan jordklotet! SMidigt....

Nu blir det bär i ugn med kokos på, vatten och ett avsnitt av CSI.
Måndagkvällar är som ganska sköna kvällar ändå ;-)

Go natt på er!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Lycka till med allting nu, hoppas ni får en superhärlig resa! Ska bli kul att höra hur ni haft det där nere.

Kram!

UllaMona sa...

Hoppas att ni får en riktigt skön semester....OcH sterssa inte IhjÄl dig.
Kram