lördag, mars 14, 2009

Festivalmiddag

Kevin är hos sin farmor.
Kelly och Elvin ska till sin mormor och morfar.

Ikväll blir det BF (barnfritt), och det ska bli så JÄKLA kuuuul!
Ska bli skönt att göra annat än att byta blöjjor och ge välling för en stund ;-) Men nog är det klart att jag kommer att sakna mina små paltar, men det är väl naturligt ?

Jag har inhandlat helt nya kläder inför kvällen, och jag säger då det....*gaaah* Är det verkligen min stil?
Nya stövlar, strumpbyxor och en svart "tunika"....haha....Det är inte så lätt att känna sig bekväm med det när vardagskläderna är träningskläder, träningsdress eller jeans och huvtröjja !! hahaha
Om jag råkar fastna på bild kan jag nog bjuda på den ;-)

Dagen har för övrigt varit helt UNDERBAR!!
Jag fick sovmorron till 10. Micke och barnen var hos deras farfar.
Jag läste lite ur en bok jag håller på med.
FOr ut och sprang 1 mil, med en snitthastighet på 8,85 km/h, vilket tog 68 minuter.
Solen lyste och det var fruktansvärt varmt och SKÖNT!
Kom hem. Micke och barnen satt ute i en snögrotta på gården och fikade. Satte mej ner och sög in solen allt vad jag kunde! +4*c hade vi ute. Så JÄKLA SKÖNT!

Sen har vi pysslat (känns som vi hinner med 10 olika pyssel varje dag; för lilltjejjen är så fruktansvärt pyssel-sugen hela tiden!!), lagat mat, städat lite, packat barnens väskor och snart är det dags för att göra oss iordning. Bara barnen kommer sig iväg så ;-)
Men först ska jag klippa Micke, och sen får vi se om han hinner färga mitt hår. Han gjorde det sist jag färgade och han var jätteduktig :-)
Men vi får se, tiden verkar springa iväg...

Om 2 timmar ska vi vara där...
18:00 är det Festivalmiddag, som är baconlindad kycklingfile, och sen efterrätt.
Sen blir det Melodifestivalen i biosalongen, och sen antar jag att festen är i full gång ;-) Ska bli najs!
Mina syskon ska åxå dit, så det blir kul. Det är inte så ofta man är på samma fester egentligen....Man festar oftast med sina jämnåriga kompisar. Dom ska såklart åxå dit har jag hört "ryktesvägen" så den här kvällen kan inte bli annat än lyckad !! (bara Partymuppen undviker dom där klassiska "klubban i huvudet" som visst "råkat" komma vid varje fest....

Dax att öka!
Ikväll ska vi ha KUL!! *jihoooo*

Inga kommentarer: