söndag, mars 08, 2009

Hur ofta fyndar man på ICA ???

Igår var det lördag.
På morron bestämde vi oss för att åka till Mollwingbacken igen, med barnen.
DÄr var det nämligen bob-tävling, pulk-åkning, och dom sålde hamburgare och dricka.
Vilket bra initiativ måste jag säga! SKITKUL!
Det var faktiskt mycket folk där; och mycket bobbar ;-)

Jag och Micke var ju tvungen att tävla.
Först åkte jag, Kelly och Angelica på en bob. Vi fick tiden 14 sekunder.
Micke och Kevin åkte efterråt. Han fick tiden 13 sekunder. FAAN!
Nästa vända for bara jag och ANgelica. Micke tog de andra 2.
YES! Gissa om v vann stort! hahaha Mickes långben rymdes inte på bobben, så han släpa dom i snön, och dom MISSADE att svänga vid portarna !! hahaha Dom åkte ur! Storslagen vinst till Beatuffen! :-)
Ja...vi hade skitkul iallafall.
Köpte 2 hamburgare. Jag och Micke delade på en, och barnen fick var sin 3:edel.
Åkte lite till, sen for vi på ICA och FYNDA!
Syrran ringde och sa att dom sålte ut kött för halva priset, för frysen hade gått sönder.
Snacka om att vi skynda oss dit!
Vi köpte massor av kycklingfileer, laxfileer, haburgarkött, renskav, kebabskött, räkor, Stinas kyckling mm. Allt skulle ha blivit 1300:-, och vi fick det för otroliga 650:- !! SOM FÅTT! :-)
Så nu har vi laddat frysen för ett tag kan jag lova!
Märkligt att det ska va en sån härlig känsla att FYNDA mat ?? hahahaha

Vid 16-tiden var vi bjudna på middag hos mickes mamma.
FÖre det fick vi sälja våran 3:3 bil; min älskade Mitcha! *snyft*
DOm hämtade ut penninga direkt och for med bilen. Ändå skönt att slippa ha 3 bilar på gården....

Hahaha...måste ju berätta om när vi gick och la oss i fredags.
Vi skulle nämligen se en film, och började se 20:00.
Det gick inte så bra för oss att hålla upp ögonlocken, så 21:00 hade vi släckt ner och lagt oss, och hunnit somna.... HAHAHAHA Det har ALDRIG hänt, kan jag lova!!! Men skönt var det, för vi fick sova till 8 nästa morron, så man kan säga att vi var full-laddade!!

Så till idag.
Jag har gjort matlådor som tusan; typ bott vid spisen idag!
Jag har gjort LCHF Pannkaka (6 matlådor), Köttfärsbiffar (10 matlådor), och Kycklingfileer (5 matlådor). 21 matlådor....det borde räcka ett tag ;-)
Sen så har vi tvättat, sorterat tvätt, kört en massa älgkött till svärmor så hon får mala ner det till köttfärs (jäpp..alla fina fileer och entricter blir till färs...), så nu är det bara för arbetsveckan att börja :-) (eller helst inte...hihi)

Ikväll ska jag läsa en bok när barnen har lagt sig; men nu ska jag och Kelly baka en LCHF tårta! (Jag fick så mycket äggvita över från köttfärsbiffarna), så det är lika bra att göra något gott av det ;-)

Smarrigt smarrigt!

Inga kommentarer: